Alla inlägg den 25 februari 2009

Av Johanna - 25 februari 2009 22:10

Precis hemkommen från en jättebra klass!=) Alla var positiva och glada och bra försäljning blev det. Även min gamla kund som inte haft pengar att handla för handlade och kommer nog handla mer framöver vad det verkar som.=) Dock inga vidare bokningar då det var mycket nu framöver så det är bara för mig att sätta mig och ringa lite samtal för att boka upp de tiderna som jag har lediga.

Nu är det snart sängdags och imorgon är det en bilresa till Stockholm som gäller. Min lillebror fyller 21 år och vi ska upp och fira honom och han och pappa ska på båtmässa på fredag.=) På söndag blir det hemfärd igen. Jag får se om jag ska åka vidare mot vimmerby på söndag kväll eller måndag morgon. Vi kl 09.00 på måndag morgon ska jag vara i ladugården för det är dags för andra omgången av Blåtunga vaccineringen...


/Johanna

Av Johanna - 25 februari 2009 15:03

Ikväll är det jobb igen.=) Det var ett tag sen nu... Har legat lite på latsidan.

Ikväll har jag först makeup med värdinnan, sen har jag en hudvårdsklass. Jag har inte hunnit föranalysera de som kommer så det blir en överaskning... Vanligtvis ringer jag till alla och ställer några snabba frågor för att jag ska veta vilka produkter jag behöver ha med mig och hälsa de välkomna, men inte denna gång.

Återstår att se ikväll hur det går.=)


Fick en utmaning av min sales director igår: jag ska ha en ny kollega innan onsdag. Passar ju bra eftersom vi fick en annan utmaning veckan innan: hålla 2 informationer innan onsdag. För alla er som läser detta och tänker pyramidföretag så är det inte det, utan vi är alla helt fristående. Jag får ex inte mer rabatt bara för att jag delar med mig av jobbet. Vi har alla samma inköpspris oavsett hur länge vi har jobbat eller om vi delat med oss av jobbet eller inte. Jag har 3 tjejer i mitt team just nu och det är jättekul för man får ett annat band till varandra än andra kollegor. Jag har alltid gillat att jobba med ledarskap och det får jag i och med att jag delar med mig av jobbet.=)


/Johanna

Av Johanna - 25 februari 2009 11:21

Vi köpte både Hästmannen och Bondens tid på jorden på dvd igår. Så nu har mamma och jag suttit och tittat på extra materialet på båda filmerna. Stig-Anders (hästmannen) är riktigt rolig. Jag kommer ihåg när jag var på visningen av den (precis en sån visning som jag var på igår)... Han använder ju uttrycket gräsligt väldigt ofta, i mitt ordföråd är gräsligt något dåligt medans i hans så är det nog både dåligt och bra. En del av filmen som verkligen fastnat är när han ska mjölka sina kor ute på betet och han står där: Schyssta kossan, Schyssta kossan och kossan vill inte resa sig utan hon ligger där och idisslar vidare innan hon till slut ställer sig upp.=) Tjoho det skulle vara jag när jag mjölkar... kan säga att jag står inte och väntar i flera minuter på att kossan ska resa sig! Och om Faune skulle ställa sig och börja bita i mitt hår och äta på min mössa skulle jag nog inte reagera som honom heller... Men alla är vi ju olika och jag är jätte glad att det finns sådana människor som Stig-Anders, Styrbjörn, Pelle och alla andra som sitter inne med den otroliga kunskap om jordbruk och skötsel  på "gammalt vis".

Jag har även suttit och bläddrat i Peter Gerdehags böcker nu på morgonen. En av mina favoritbilder är en som finns på sidan 23  i Bygden där vinden vände, den har varit min favoritbild sen jag såg den på visningen som Peter hade för många år sen. Som jag skrev igår så har upplevelsen mycket med Peters berättelser att göra. Det är något helt annat att gå på en sån här visning än att titta på den på tv!

Jag väntar med spänningen på den kommande filmen som handlar om 2 systrar i Halland som handmjölkar sin kor.=)


Nu när jag har suttit och tittat på extra materialet har jag kommit fram till att risken finns att jag kan komma med på extra materialet! Jag som var så glad att jag inte var med! Hmmm bara att vänta och se när den släpps på dvd.


Besök gärna  deras hemsida: www.bondenstid.com   www.hastmannen.com  


/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards