Direktlänk till inlägg 15 juli 2009

Snurrigt!;)

Av Johanna - 15 juli 2009 15:48

Jag tror att min häst tycker jag är lite knäpp eller i alla fall snurrig!:D Idag var vi ute på en långtur. Han älskar ju crosspår så när han fick syn på ett crosspår så vek han in där eller jag styrde väl lite också bara för att jag vet hur mycket han gillar dom och jag tycker det är bra träning för honom när det gäller att sätta hovarna rätt... I alla fall så rider vi på stigen och den är ju inte precis rak och jämn eller särskilt bred men framåt kommer vi.=) Sen får jag syn på en stig lite längre bort, jag trodde att det var vägen som vi skulle komma ut på men det var ytterligare ett crosspår, efter att ha gått ett tag på det crosspåret kommer jag fram till att jag har inte en aning om vart vi är eller vart vi är på väg så vi vänder... När vi passerar stället där vi gått över från det andra crosspåret tänker jag: ska vi gå tillbaka? Näe vi fortsätter på det här spåret, efter ytterligare ett tag. Hmmm vart är vi egentligen? Hörrödu jag tror vi får vända igen... Jag kände hur Faune verkligen suckade. Men vände gjorde vi iallafall och lyckades ta oss över till det första crosspåret och sedan tillbaka ut på den vägen vi gick på innan vi kom på att vi skulle in på crosspåret.

Nu visste vi ju iallafall vart vi skulle... Men inte riktigt iallafall inte Faune för när han tänker svänga höger så svänger jag vänster. Faune hade nog vid detta tillfälle tröttnat på att gå fram och tillbaka på samma vägar så han protesterade lite men gick efter ett tag frivilligt. Denna vänster sväng gjorde denna runda mycket längre men det var ju det som var meningen.=) Väl hemma eller nästan iallafall så bestämmer jag mig för att fortsätta ytterligare en bit för att leta kantareller. Nu var Faune verkligen tveksam på om jag hade någon koll alls... Stallet låg ju till höger och nu svänger jag vänster igen! Men han gick dit jag bad honom... Det fanns inga kantareller så vi vände snart hemåt och då ökade han steget och verkade väldigt lättad när jag lät honom gå ner till stallet!:D Så med lite felridningar så blev vår tur lite drygt 2 timmar lång!


Hoppade även upp barbacka på honom i hagen när jag hämtade honom innan ridturen. Rider aldrig honom utan hjälm, men idag hoppade jag upp barbacka utan hjälm på en häst som helt klart var väldigt påverkad av alla bitande insekter... Kanske inte det smartaste beslutet av mig, men det gick bra. Inget fall från hästryggen iallafall.=)


/Johanna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 3 mars 2010 17:12


Hej hopp! Nu är jag här igen!   Har tråkigt och är inte alltför nöjd med min blogg som jag skriver i vanligtvis så jag var tvungen att prova här igen. Snurrigt det blir när man inte är van. Tog hundra år innan jag ens hade lyckats logga in!   ...

Av Johanna - 20 juli 2009 09:55

Jag kommer att blogga i http://johanna-faune.blogspot.com   Den bloggen har precis som denna begränsat utrymme för bilder och sen var den jobbiga att lägga in flera bilder i eller så var det jag som gjorde fel. Hur som så kommer jag använda min blogg...

Av Johanna - 20 juli 2009 04:30

Efter lite funderande så kom jag på att jag provar och gör en blogg på blogg.se. Har försökt med det förut men då var namnet upptaget och jag kom inte på nåt annat som jag ville ha just då.   Men nu har jag http://johannaofaune.blogg.se   Vet ännu in...

Av Johanna - 19 juli 2009 21:16

Jag vill använda mig av mer bilder så jag har gjort en ny blogg! Vet inte om jag tycker om den än. Lite svårare att jobba med, men jag provar några dagar så får jag se.   Ni hittar mig på http://johanna-faune.blogspot.com   /Johanna ...

Av Johanna - 19 juli 2009 10:41

Just nu är det uppehåll men för bara några minuter sen öste regnet ner! Det lär nog komma mer för det är riktigt mörkt! Appropå mörkt så trodde jag att jag var jätte duktig och vaknade tidigt, men jag hade inte ens kommit ur sängen när mitt alarm som...

Ovido - Quiz & Flashcards