Alla inlägg den 13 juli 2009

Av Johanna - 13 juli 2009 11:38

Idag blev det en lite längre ridtur med mycket galopp. Då var det en häst som var glad!=) Hade gärna ridit längre men mina arbetsbyxor skavde på benen så jag trodde jag skulle bli tokig!=( Dom jag brukar rida i är så trasiga att det är pinsamt när man möter någon.

Idag gick vi förbi den farligaste gården fast åt fel håll. Då brukar det alltid vara en massa bråk i närmare en halvtimme, men idag såg han bara ut som en giraff och trippade på tårna med framhovarna. Det måste ju ses som ett framsteg, speciellt med tanke på att att en traktor höll på och skrapade grus bakom ett hörn så det "skrek" när han kom emot stenar med skopan.


Hade fått ett meddelande på FB imorse. Jag har ju några timmar att spendera på "fastlandet" med Faune medans transporten körs till Viken igen och färjan hämtas från ön. Nu har jag fått klartecken om att jag får vara i stallet där jag höll turer med islandshästar förut. Får se om jag rider där under tiden eller om Faune bara får stå och ta det lugnt i en hage. Skönt i alla fall. Det gör nog Faune lugnare. Han blir så rastlös om jag ska gå omkring med honom hemma i trädgården så detta var ett mycket bättre alternativ.=)


/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards