Direktlänk till inlägg 12 juli 2009

Underbara och häftiga!

Av Johanna - 12 juli 2009 20:29

Naturen är ju helt fantastisk! Tänk vilka häftiga saker man får se när man är ute. Jag var ute förut, det var strålande sol samtidigt som det regnade. Det var ett lyckoregn! Jag blev så glad av det och fick sån energi.<3

Sen var jag ute och åkte traktor med Mats. Himlen skiftade från blå, till mörkblå och till och med svart! Det var jättehäftiga fluffiga moln där himlen var svart. När vi kom på en lång raksträcka på en grusväg så hade vi en jättefin regnbåge framför oss och den gick ner och slutade precis vid vägkanten längst bort på raksträckan. Jag tog massor med kort på den. Det var ytterligare en regnbåge men den var inte alls lika stark och fin som denna.

Alldeles nyss tittade jag ut på lagårn där solen lös jättefin. Nu när jag tittar ut har ljuset ändrats och bakom lagårn så går det ner en jättestark och fin regnbåge och en lite svagare. Solen lyser jättefint på trädtopparna bakom lagårn.<3 Tyvärr går det ju inte att beskriva med ord hur otroligt vackert allt är och inte går det att fånga med kamera heller. Med bilder kan man ju visa det på sätt och vis men det är ju svårt att återskapa det precis som man ser det med ögonen!


I slutet på raksträckan så mötte vi en bil med en ung tjej i... Hoho vakna säger jag... Vi kommer med en stor traktor med 2 lastade släp bakom. Hon verkade tro att vi skulle köra ner i diket så hon skulle kunna komma förbi. Max 2 meter framför oss fick hon stopp på bilen! Tur att det är superbra bromsar på traktorn. Till slut efter att ha tittat på oss ett tag så la hon i backen och backade in på en annan väg. Den vägen som vi trodde att hon skulle stanna på för hon måste ha sett oss under ganska lång tid, men som sagt hon verkade tro att hon skulle kunna möta oss på denna smala väg. SUCK!


/Johanna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 3 mars 2010 17:12


Hej hopp! Nu är jag här igen!   Har tråkigt och är inte alltför nöjd med min blogg som jag skriver i vanligtvis så jag var tvungen att prova här igen. Snurrigt det blir när man inte är van. Tog hundra år innan jag ens hade lyckats logga in!   ...

Av Johanna - 20 juli 2009 09:55

Jag kommer att blogga i http://johanna-faune.blogspot.com   Den bloggen har precis som denna begränsat utrymme för bilder och sen var den jobbiga att lägga in flera bilder i eller så var det jag som gjorde fel. Hur som så kommer jag använda min blogg...

Av Johanna - 20 juli 2009 04:30

Efter lite funderande så kom jag på att jag provar och gör en blogg på blogg.se. Har försökt med det förut men då var namnet upptaget och jag kom inte på nåt annat som jag ville ha just då.   Men nu har jag http://johannaofaune.blogg.se   Vet ännu in...

Av Johanna - 19 juli 2009 21:16

Jag vill använda mig av mer bilder så jag har gjort en ny blogg! Vet inte om jag tycker om den än. Lite svårare att jobba med, men jag provar några dagar så får jag se.   Ni hittar mig på http://johanna-faune.blogspot.com   /Johanna ...

Av Johanna - 19 juli 2009 10:41

Just nu är det uppehåll men för bara några minuter sen öste regnet ner! Det lär nog komma mer för det är riktigt mörkt! Appropå mörkt så trodde jag att jag var jätte duktig och vaknade tidigt, men jag hade inte ens kommit ur sängen när mitt alarm som...

Ovido - Quiz & Flashcards