Alla inlägg den 10 juli 2009

Av Johanna - 10 juli 2009 12:47

Idag kom jag äntligen upp på hästryggen.=) Det är ju drygt en vecka sen jag red senast.=(

Han visade redan när jag hämtade honom ur hagen hur pigg han var. Allt var farligt, en vattentunna, saker i gräset osv. Men jag var inte ute efter någon snabb ridtur eftersom jag var på massage igår utan jag hade planerat enlugn skrittur och det blev det. När jag åkte till stallet så passerade jag en åker där det går 2 hästar. Det är 2 ettåringar som gick där förra året med sina mammor men som nu går ensamma där. Dom låg helt utslagna i solen och bara njöt.=) När Faune jag red förbi där hade dom vaknat så dom småsprang glatt bredvid oss så långt dom kunde innan staketet tog slut. Faune gick och sneglade på dom och hade nog väldigt gärna småsprungit eller snarare raceat med dom han hade fått!:D Den ena har samma fuxfärg som Faune men med vita strumpor på några ben, Faune har ju bara 2 vita kotor.

Sen kollade vi till sambons kvigor. Det var enda gången som Faune var riktigt lugn. Vi stod still en lång stund och pratade med dom och Faune stod med lågt huvud och halvsov.

Efter det passerade vi alla farliga gårdar. När vi passerat den farligaste och Faune lugnat ner sig så fattade jag galopp. Jag trodde att han skulle ta skengalopp men inte, han gick hur lungt och fint som helst. Samlad med lågt huvud och höjd rygg.=) Sen var vi framme vid ytterligare en gård/by som brukar vara farlig men han gick jätte fint förbi där och sedan gick han med huvudet lågt och avslappnad hela vägen hem till stallplanen.<3


/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards