Direktlänk till inlägg 15 juli 2009

Beställa eller inte....

Av Johanna - 15 juli 2009 19:06

Märks det att jag har tråkigt? Vad är detta, 4e inlägget på 4 timmar tror jag!:S


Det jag funderar på just nu är detta med förändringar. Vi människor är ju väldigt rädda för förändringar. Många gånger även när det är en förändring som förbättrar ens liv.

Jag gillar förändringar men inte när det gäller t ex produkter eller produktförpackningar eller vad man nu ska kalla det. Sommartid och även vintertid självklart så kommer det en hel del produkt nyheter. Ibörjan köpte jag alltid på mig en massa av dessa nyheter, såkallade Limeted edition produkter. En del har varit bra köp men många har varit totalt värdelösa, för jag har inte gillat produkten själv och hur lätt är det att sälja nåt som man själv inte gillar?! Varenda gång jag säljer en sån produkt så känner jag mig som värsta skurken fast kunden har ju fått prova innan och är nöjd med den.

Det som fick mig att börja tänka på detta nu är att jag hade fått ett mail om att några av våra regular line produkter ska få nytt utseende. Nu skrev dom detta i ett mail om sommarnyheter så då undrar jag... kommer dom alltid se ut så eller är det bara för att "piffa upp" sommarprodukterna lite. Hoppas på det sista för jag gillar dom som dom är nu!

Det här med Limeted Edition produkter är svårt för dom tar slut snabbt så det går liksom inte att bara beställa en av varje och sen beställa fler om dom är bra utan det allt eller inget som gäller. Känner mig lite taskig mot mina kunder om jag inte tar hem nyheter men samtidigt så är det tufft ekonomiskt att beställa hem saker som ingen kommer köpa. Har just precis fått "slänga" 2 spaset som ingen köpt. Inköpspriset för mig för dom var 500 plus min visningsprodukt så sammanlagt blev det 750 kt. 750 kr som jag kunde gjort nåt mycket roligare med. Jag har inte sålt ett enda sånt set för fullpris utan dom set som jag sålt har jag sålt för halva priset, vilket innebär att jag inte tjänat en krona men inte heller förlorat nåt. Men nu på slutet har jag sålt ut dom för 60%rabatt vilket innebär att jag gått 10% back på varje sånt paket. Så med det inräknat är det nog drygt 1000 kr som jag förlorat pga att jag köpte hem dom.=( Men man vet ju som sagt inte innan. Det ena spasetet har jag kommit på att jag gillar jättemycket själv så det använder jag själv varenda gång jag duschar så det är snart slut och det var ju självklart det som alla andra gillade också så dom är slutsålda. Önskar jag hade ett sparat ett till mig själv.=(

Anledningen till att jag tänker mycket på detta just nu är att jag funderar på att skaffa hemsida, eller jag måste skaffa hemsida för mina kunder efterlyser det. Men då loggar dom alltså in och sen klickar dom i det dom vill ha och så hamnar det i min kundvagn. Just nu är det inte många av mina kunder som besöker företagshemsida och därför ser dom inte dessa LE produkter. Skaffar jag nu hemsida så kommer dom kunna som dom när dom loggar in och alltså kommer dom kunna beställa det. Men har jag då inte beställt hem dom så är det stor risk att dom tar slut innan jag hinner beställa. Känns lite taskigt mot kunderna, men jag får pressen på mig att beställa hem sånt som någon kanske inte kommer handla. Knepig sits!


Oj, det blev långt och snurrigt men jag kände att jag behövde skriva av mig och det har jag gjort nu.=)


/Johanna

 
 
valentina

valentina

16 juli 2009 02:23

Underbart härligt att se att inte bara jag skriver långa inlägg.
=) , tummen upp för din blogg. snygg design och allt du har
//Kram

http://www.valentinabara.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 3 mars 2010 17:12


Hej hopp! Nu är jag här igen!   Har tråkigt och är inte alltför nöjd med min blogg som jag skriver i vanligtvis så jag var tvungen att prova här igen. Snurrigt det blir när man inte är van. Tog hundra år innan jag ens hade lyckats logga in!   ...

Av Johanna - 20 juli 2009 09:55

Jag kommer att blogga i http://johanna-faune.blogspot.com   Den bloggen har precis som denna begränsat utrymme för bilder och sen var den jobbiga att lägga in flera bilder i eller så var det jag som gjorde fel. Hur som så kommer jag använda min blogg...

Av Johanna - 20 juli 2009 04:30

Efter lite funderande så kom jag på att jag provar och gör en blogg på blogg.se. Har försökt med det förut men då var namnet upptaget och jag kom inte på nåt annat som jag ville ha just då.   Men nu har jag http://johannaofaune.blogg.se   Vet ännu in...

Av Johanna - 19 juli 2009 21:16

Jag vill använda mig av mer bilder så jag har gjort en ny blogg! Vet inte om jag tycker om den än. Lite svårare att jobba med, men jag provar några dagar så får jag se.   Ni hittar mig på http://johanna-faune.blogspot.com   /Johanna ...

Av Johanna - 19 juli 2009 10:41

Just nu är det uppehåll men för bara några minuter sen öste regnet ner! Det lär nog komma mer för det är riktigt mörkt! Appropå mörkt så trodde jag att jag var jätte duktig och vaknade tidigt, men jag hade inte ens kommit ur sängen när mitt alarm som...

Ovido - Quiz & Flashcards