Direktlänk till inlägg 12 juli 2009

Orm

Av Johanna - 12 juli 2009 14:52

Idag har jag varit och kikat där jag förhoppningsvis ska ha Faune sen. Jag frågade Mats var det passade bäst att ha lösdrift, då pekar han på ett gammalt svinhus och jag bara skrattar. Men grejen är den att det är en gjuten platta utanför så han tyckte att det skulle vara perfekt att slå upp väggar och sen ett tak där och det har han faktiskt rätt i! Det finns hur mycket gräs som helst känns det som så jag tror att det räcker gott och väl till både hästar och några kor. Tjuvkikade även in i huset genom fönstrena.(Jag är ju den enda som inte var med på visningen) Det är ju inte modernt utan behöver mycket renovering, men det är inte slitet... Det går alltså att flytta in på en gång om man inte har alltför höga krav. Det är visserligen heltäckningsmattor men det går ju faktiskt att renovera även när man bor där. Åhh vad krångligt! Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att bo där men då kan jag ju inte gå ut till lagårn eller Mats på samma sätt som jag kan göra nu, men det är väldigt lugnt och avskärmat från andra och jag skulle ha Faune precis utanför fönstret! Mats verkar vilja flytta men han har sagt att då åker han på morgonen och kommer inte hem förens till middagen och sen tillbaka och mjölkar. Så jag kommer ju inte se honom så mycket i såna fall! Vi får helt enkelt fortsätta fundera...


Jag har fixat lite med ved nu i eftermiddag. Behövde röra på mig och jag borde ha tagit tag i veden för LÄNGE sen! Men nu blev i alla fall lite staplat. När jag hållt på ett tag så tänker jag: Det där ser ut som en orm, men fortsätter som ingenting. Sen råkar jag flytta ett vedträ så ett annat trillade ner på det som såg ut som en orm. Oj det var visst en orm.:D Jag är inte det minsta ormrädd och det är väl lite på gott och ont för det gjorde att jag fortsatte riva i veden som om ormen inte var där. Nu tror jag visserligen att det var en snok, men det kan ha varit en svart huggorm. Den låg ihop ringlad i försvarsposition när jag såg den första gången. Men den bet mig ju inte så ingen skada skedd.;) 


/Johanna

 
 
Ingen bild

Carina

14 juli 2009 09:30

Klart ni ska flytta. Tänk på alla fördelar det för med sig.. Heltäckningsmattan är bara att slänga ut. På tal om ormar.. blä.. visserligen håller jag inte på att dö när jag ser en. Men lite går pulsen upp iaf o reptilhjärnan slår till.. döda..döda.. de får gärna finnas , men de kan hålla sig i skogen.
/Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 3 mars 2010 17:12


Hej hopp! Nu är jag här igen!   Har tråkigt och är inte alltför nöjd med min blogg som jag skriver i vanligtvis så jag var tvungen att prova här igen. Snurrigt det blir när man inte är van. Tog hundra år innan jag ens hade lyckats logga in!   ...

Av Johanna - 20 juli 2009 09:55

Jag kommer att blogga i http://johanna-faune.blogspot.com   Den bloggen har precis som denna begränsat utrymme för bilder och sen var den jobbiga att lägga in flera bilder i eller så var det jag som gjorde fel. Hur som så kommer jag använda min blogg...

Av Johanna - 20 juli 2009 04:30

Efter lite funderande så kom jag på att jag provar och gör en blogg på blogg.se. Har försökt med det förut men då var namnet upptaget och jag kom inte på nåt annat som jag ville ha just då.   Men nu har jag http://johannaofaune.blogg.se   Vet ännu in...

Av Johanna - 19 juli 2009 21:16

Jag vill använda mig av mer bilder så jag har gjort en ny blogg! Vet inte om jag tycker om den än. Lite svårare att jobba med, men jag provar några dagar så får jag se.   Ni hittar mig på http://johanna-faune.blogspot.com   /Johanna ...

Av Johanna - 19 juli 2009 10:41

Just nu är det uppehåll men för bara några minuter sen öste regnet ner! Det lär nog komma mer för det är riktigt mörkt! Appropå mörkt så trodde jag att jag var jätte duktig och vaknade tidigt, men jag hade inte ens kommit ur sängen när mitt alarm som...

Ovido - Quiz & Flashcards