Alla inlägg den 8 juli 2009

Av Johanna - 8 juli 2009 13:50

Idag åkte jag till stallet på morgonen. Hade tänkt rida men min nacke började värka igår och den värkte även när jag vaknade. Först tänkte jag rida iallafall, men sen när jag kom till stallet och upptäckte att jag inte kom fram till bindstocken så ångrade jag mig. Jag kände inte för att bära på all utrustning och sen visste jag inte var jag kunde binda upp Faune. Han kunde visserligen stått ground tied men i och med att dom släppt ut suggan med kultingarna på gårdsplanen så vågade jag inte lita på att han stod still medans jag hämtade grejerna (han har inte sett alla kultingar tidigare). Grisarna var alltså anledningen till att jag inte kom åt bindstocken, deras hage är runt den. Men det är tydligen bara provisoriskt så jag antar att dom kommer flyttas snart.


Lite halv tråkigt väder. Det regnar då och då. Jag väntar eventuellt besök från min ena kusin som är på Hulstfreds festivalen och jobbar. Men jag tror inte att han kommer idag så jag passade på att baka. Har bakat drygt 120 bullar fyllda med kanel, socker och vaniljsocker *mums* och nu håller jag på och gräddar grahamsbullar. Måste ju göra nåt nyttigt också.;) Vet inte om bakningen var så smart med värkande nacke men jag ska till massören imorgon så det känns som om det kvittar. Jag måste ha ont om jag ska gå på behandling, annars får jag jätteont. Är lite orolig att jag förvärrar nacken genom att gå på massage. Jag har ju inte gjort någon behandling sen november för det har inte behövts så nu är jag lite fjantig av mig... Jaja det återstår att se om det blir bättre eller sämre. Hoppas på bättre.=)


/Johanna


Ovido - Quiz & Flashcards