Alla inlägg den 4 juli 2009

Av Johanna - 4 juli 2009 06:31

Näe gör verkligen inte som jag! Igår skulle jag vara hemma på fastlandet och fixa lite och sen åka ut till ön på eftermiddagen. Det gjorde att jag inte smörjde in mig på morgonen som jag vanligtvis gör innan jag klär på mig. Jag skulle ju bara vara inne och fixa. Sen ändrade min lillebror på min planer och det innebar att jag var här på ön redan innan elva. Sen var jag ute i solen hela dagen utan att tänka på att jag faktiskt inte smörjt in mig! Ser nu ut som en kräfta. Har skitont och kan inte sova pga att det värker så när jag ligger ner!=( Så vid kl fem gav jag upp och klädde på mig och gick ut och gick. Jag har suttit ett tag nere på badberget och bara tittat ut på vattnet. Ett svanpar med 2 ungar kom och simmade förbi. Råkade reta upp en fiskmås som argt flög över mig i några minuter för att sedan ge upp och flyga iväg någon annanstans.

Sen kom jag på att jag ville plocka kantareller så jag gick och hämtade en bunke och begav mig ut på svampjakt! Även här lyckades jag reta upp någon! Denna någon var en rådjursbock som inte alls uppskattade min svamppromenad... Han skällde argt på mig ett bra tag innan även han tröttnade och sprang iväg in i skogen.

Nu sitter jag på uteplatsen, lyssnar på alla fåglar, ser på havet och knappar på datorn. Bra kombination va? Hade alldeles nyss sällskap av en stor bålgeting... den flög som tur var vidare efter en rundflygning här på uteplatsen.

Nu hör jag nåt som springer på taket på uteplatsen. Hmmm undra vad det är?

Jag har i alla fall haft en mysig morgon ute i naturen... Nu ska jag bara vänta några timmar på att dom andra i familjen ska vakna till liv. Undra vad jag kan hitta på under tiden...? Reta upp något annat djur kanske... eller så kanske jag ska gå till fåren och försöka få dom tama. Dom var ganska bra ibörjan när dom kom ut, nu springer dom när dom ser en människa. Men mitt "jobb" på somrarna är att få dom tama så att dom är lätta att då tag i när det är dags att köra hem dom på hösten och jag brukar lyckas så vi får hoppas att jag klarar det även detta år. Det brukar sluta med att jag har sällskap av en flock får när jag är ute och går på promenad. På höstarna brukar dom gå med och plocka trattkantareller, men jag får vara snabb för annars äter dom upp alla som vi hittar.=P


Senare idag ska jag börja fixa hage till Faune.


Nu började det regna!=(


/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards