Alla inlägg den 1 februari 2009

Av Johanna - 1 februari 2009 14:43

Solen skiner och allt är underbart! Jag och Faune var ute en sväng förut och tränade på volten i skritt. Han gick jättefint och ibland kände jag verkligen hur jag åkte upp "flera våningar" när han höjde ryggen!=) Det var helt fantastiskt att vara ute, solen sken och det är sån härlig vårsol som verkligen värmer och fåglarna har kvittrat helt underbart fint! Jag mår så bra när det är såna här dagar!!!!=)

När vi kom tillbaka från ridturen så hade jag förberett med en hink och mitt lasso. Det var länge sedan jag kastade lasso från Faune (3-4 mån) så igår kastade jag lasso på en säck under tiden som han stod och åt och idag kastade jag från hans rygg. Fungerade hur bra som helst så jag passade på att springa in och hämta mitt däck så vi drog omkring på det också. Faune brukar aldrig bry sig om att dra saker bakom sig men däremot om vi drar något när han backar så att det liksom följer efter honom då tycker han att det är lite läskigt, men även det gick hur bra som helst!=) Det enda han tyckte var lite läskigt var när vi stod stilla och jag drog däcket närmare och närmare så det till slut låg precis framför honom... då sänkte han huvudet mot däcket och frustade lite. Inget värre!


Tillbaka hemma så gick jag upp till Mats föräldrar för Mats var där. Blev kvar där i ca 1½ timme men fick springa ner och hämta insulinet så vi kunde fika där idag igen... Där efter följde jag med Mats och hans pappa ut... tog fram lassot igen och kastade ännu mer! Lasso är kul!!!

Sen gick jag in i lagårn till de andra och där blev jag kvar och nu sitter jag inne i huset och luktar som en hel lagård!=P Satte mig faktiskt i nya kontoret i lagårn och tittade på kossorna när de gick omkring ett tag. Det nya kontoret är en våning upp med utsikt ut över hela lösdriften... väldigt rofyllt att sitta där.=)


Har upptäckt ett problem... jag hoppas ju på att jag ska klara av att mjölka då och då när mjölkgropen är igång men nu gick jag omkring i den och golvet där i sviktar lite för att vara ergonomiskt, men jag som är överrörlig och har problem med mina knän fick ont på en gång... knäna böjs åt fel håll när jag går där i och golvet sviktar.=( Jag som tjatat till mig det där golvet! Eller inte just det, men ett höj och sänkbart eftersom vi är i ganska olika längd... Hoppas det blir bättre, för jag vill mjölka!!! Är bland det roligaste som finns, men det slår inte lassokastning!=P


/Johanna



Ovido - Quiz & Flashcards