Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Johanna - 13 februari 2009 17:54

Kom precis på att det är fredagen den 13e... Det är egentligen en turdag för mig och många andra! Företaget som jag köper in mina produkter ifrån startades fredagen den 13e och därför är det en turdag!

Vet inte om jag har haft någon större tur idag mer än att det har varit vackert väder eller förresten nu när jag tänker efter så fick jag ju faktiskt träffa Malin och Mille! Då måste det ju vara en turdag! Jag har inte träffat Mille på jätte många månader!!! Jag har faktiskt inte träffat honom sedan HC i slutet på juni eller var han verkligen med där?! Mille är ialla fall världens underbaraste! Malin fick honom i augusti samma år som vi tog studenten (-04). (Malin och jag har gått på samma gymnasium fast olika inriktningar.) I september -04 träffade Mats & jag Malin & Johan på en auktion, då var ju Mille bara någon månad. Då sa Johan till mig: Du kan väl komma och umgås med Malin på dagarna om du inte har något annat för dig... Ja kanske det sa jag. Sen blev det inte mer av det. I oktober ringer Mats mobil men han hade glömt den inne hos sina föräldrar så jag svarade. Där fick jag prata med  en Malin som var jätte glad och frågar om jag vill komma och rida... Jag kopplade verkligen inte vilken Malin det var för jag kunde inte fatta varför den här Malin skulle ringa på Mats mobil och fråga efter mig. Efter ett antal minuter började jag fatta vem det var jag pratade med. Kommer inte ihåg om jag åkte dit den dagen eller dagen därpå... men i alla fall från och med det samtalet så umgicks jag och Malin i stort sett dagligen! Hästen som hon undrade om jag ville komma och rida var Ofeigur som sedan blev min foderhäst. När jag "sa upp" honom så började jag ju rida Faune och sen hade jag honom som min i 1½ år innan jag köpte honom av Malin. Vad jag vill säga med den här texten är att jag har funnits med i stort sett dagligen i 2½ år av Milles uppväxt! Jag har passat honom, matat honom, bytt blöjor, sövt honom, tillrätta visat honom och ÄLSKAT honom med hela mitt hjärta. Jag känner mig inte mogen att skaffa barn för det är så mycket som måste ordnas innan vi kan skaffa barn, men tack vare Mille så har jag nästan haft ett eget barn.

För någon vecka sen satt Malin och jag och "pratade" på internet... vi pratade gamla minne och tårarna bara rann på mig. Både av lycka för allt vi upplevt tillsammans och av sorg för att vi inte umgås så mycket längre!

Så att få träffa dom idag måste innebära att det är en turdag!=)


/Johanna

Av Johanna - 13 februari 2009 17:15

Jag sitter här och funderar... Jag funderar på varför jag bryr mig så mycket om vad andra tycker och tänker om mig. Det är inte så att det har hänt något som gör att jag funderar på det, utan det var bara något som dök upp i tankarna...


Jag läste ett citat på C&RRs hemsida: Var dig själv, det finns redan så många andra!

Jag gillar den tanken! Tänk vad tråkigt om alla var precis likadana!


/Johanna

Av Johanna - 13 februari 2009 13:11

Varför var det inte sånt här väder när jag red i förmiddags??? Solen skiner!*underbart*

I förmiddags blev det en ridtur igen. Hoppade ju ridturen igår eftersom det snöar och jag ville inte blöta ner Faune för då kan jag ju inte lägga på täcket igen...

I alla fall så det blev det vår vanliga runda i dag också. Men med lite omväxling för jag tog skritturen på skogsvägen innan jag började på volten... vanligtvis går vi på volten ett tag och sedan tar vi en tur på skogsvägen och sen lite jobb på volten igen.

Det känns bättre och bättre för varje dag som går.=)


Har varit en sväng in till Vimmerby och skickat iväg några produkter till kunder.


När jag satt här och skrev så ringde min telefon och min kompis Malin och hennes son kom förbi. Vi har pratat och tittat på bilder.=) Så nu är klockan 14.30 och jag avslutar mitt blogg inlägg.=)


/Johanna



Ovido - Quiz & Flashcards