Alla inlägg den 7 februari 2009

Av Johanna - 7 februari 2009 16:10

Nu börjar vätskebristen visa sig.... Hjärnkapacitet NOLL!!!! Får verkligen anstränga mig för att fatta vad jag skriver och hela jag känns vinglig!!!


Pratade med "svärmor" alldeles nyss... tydligen har Mats blivit dålig. Verkar inte vara samma som jag har, men det känns ju inte alltför kul att höra att han ligger i sängen och är sjuk! Han som måste jobba morgon och kväll varje dag oavsett...! Han har ju gått och dragit på en förkylning länge nu... han behöver inte mer för han är så slutkörd!!! Om bara den där förbaskade ladugården kunde bli klar någon gång!!!! För tillfället har de nog drygt 115 kor som mjölkar men bara 62 platser.... Går den ekvationen ihop??? Ja om man byter i stort sett varenda ko i ladugården. Kul att känna känslan att: ja nu är jag färdig mjölkad (med denna omgång)... då släpper vi alla och binder upp nästa gäng istället! Innebär mycket extra jobb och lång tid i ladugården!


Näe nu mår jag verkligen blä och det är dags för mig att laga min härlig gorme måltid bestående av Fiskbullar och ris. 3e gången på 2 dagar!*jippi* Nu skulle mamma handla lite annan "snäll mot magen mat" innan hon började jobba så imorgon får jag förhoppningsvis något annat.


Blir jag inte bra imorgon är det doktorn som gäller... det som är surt är att jag åkt ifrån mina teststickor som jag behöver för att kunna kolla om jag har syror i kroppen och det jag har recept på har inte apoteket hemma. Diabetes hade stängt för helgen när jag upptäckte det vilket innebär att jag inte kan få recept på de stickorna som de har hemma förens på måndag i bästa fall.


om det står något konstigt så är det pga av min icke fungerande hjärna!


/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards