Alla inlägg den 14 februari 2009

Av Johanna - 14 februari 2009 17:51

Trots missnöje så kommer här några bilder...

Ladugården utifrån sett!


Kossa med kalv i kalvningsboxen!


En del av lösdriften!


/Johanna



















Av Johanna - 14 februari 2009 17:30

Åhh så härligt det har varit ute idag! Ännu härligare hade det varit om jag hade fått rida! Min nacke har värkt sen igår och den har hållit mig vaken en stor del av natten och värkte ännu värre idag. Efter ett samtal med mamma bestämde jag mig för att ta värktablett. Jag hade så ont att jag inte kunde ha persiennerna uppe eftersom solen lyste och jag blir ljuskänslig av värken. När tabletten börjat värka så passade jag på att gå ut en stund med kameran. Men jag är väldigt kräsen och blev inte nöjd med någon bild! Visst solen lyste fint, men här har det inte snöat så mycket så det finns ingen snö i träden och då tycker inte jag att bilderna blir bra.

Nackdelen med att ta värktablett är att jag känner mig full, så en stor del av dagen har jag gått runt och känt det som om jag hade hällt i mig en hel vinflaska själv om inte lite mer...

Min nacke har alltså resulterat i att jag inte fått träffa min älskling Faune idag på alla hjärtans dag! Hoppas han känner att jag tänker på honom!

Nu hoppas jag på en minst lika härlig dag imorgon och att jag får träffa Faune och att Mats och jag kan ta en tur ut på isen! Åhhh synd att det är snö på isen annars hade jag velat åka skridskor!


Kram till er alla på Alla hjärtans dag!


/Johanna

Av Johanna - 14 februari 2009 09:51

Igår berättade Malin en rolig grej... Malin rider en av hästarna i det stallet där hon har sina hästar inhyrda. I alla fall så väntade hon på att någon skulle komma men personen var försenad så hon satte upp Mille på hästryggen istället. Mille är 4½ år nu. Så i ca en halvtimmes tid red Mille runt i ridhuset alldeles själv.=) Han var jätte duktig och verkligen provade sig fram. Malin sa ingenting utan Mille måste ha studerat henne när hon rider för han svängde med hjälp av neckreining. Han höll fram handen när han ville att hästen skulle gå framåt osv. Men han skrämde Malin en gång när han skulle svänga för han var inte så försiktig utan Malin stod där och tänkte nej hon kommer göra en Rollback, han kommer åka av! Vilket hästen också gjorde (en reininghäst) men Mille satt kvar och tittar överlycklig på Malin och säger hon svängde på en gång! Han var ju van vid att det tog ett tag innan hon svängde för hon fattade inte alltid att det var det Mille ville...

Mille missade även att släppa trycket från tyglarna så istället för att bara svänga lite så gick hästen runt ett helt varv, men han kämpade vidare tills han kom dit han tänkt sig.=)


Mille har ju alltid varit med Malin i stallet och han har en shettis som han brukar rida på, men han har aldrig ridit själv på det sättet tidigare! Malin var jätte stolt och det förstår jag! Önskar att jag hade varit med och sett det!


/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards