Alla inlägg den 17 februari 2009

Av Johanna - 17 februari 2009 18:48

Haha Tommys blogg får alltid mig att börja fundera... Denna gång på avåkningar från hästryggen! Jag har alltid ridit problem hästar... hästar utan broms, bockiga, stegrande osv. Min lilla älskling har ju den sidan också ibland. Han kan stegra och bocka och slänga sig när vi rider ute om han är på det humöret, men eftersom han vet att det är jobbigare än att göra det jag ber om så händer det väldigt sällan. Mest rodeo är det ju när vi åker på clinic, första passet är egentligen helt bortkastat för oss, men sen går ju andra passet alltid jättebra. I alla fall avåkningar... För att ha ridit mycket halv galna hästar så har jag åkt av väldigt få gånger. Nu ska jag inte säga för mycket för då flyger jag säkert nästan gång jag rider men det jag vill berätta är det roliga i när Tommy skriver: det var bara att börja planera sin landning. Att planera landningar är något som jag inte är bra på... En gång så red jag en unghäst i en bomlössadel med alldeles för långa stigläder så jag hade inget stöd för benen. Efter ett helt bockvarv i ridhuset så gav jag upp för det kändes som om jag skulle fastna så jag bara släppte allt och föll pladask på magen med huvudet rakt ner i ridhusunderlaget. Jag hade sand överallt i ögonen, näsan, munnen plus att jag tappade andan! Vid ett annat tillfälle red jag lätt på en häst som jag red till åt en kompis, vi var på en stubbåker och sen blir hon rädd för något och slänger sig bakåt precis när jag ställer mig upp så jag i princip slänger av mig själv. Denna landning var snäppet värre för jag föll av som i en kullerbytta och landade med bakhuvudet i marken och rullade sedan ner som i en kullerbytta! Jag var uppe på hästryggen direkt men något groggy och skrittade sedan hem. Där efter blev det en tur till akuten. Jag hade ju redan min wiplashskada men denna avåkning gjorde nog inte nacken bättre!

Sen har jag åkt av en gång när jag var i tio-elva års åldern.


/Johanna

Av Johanna - 17 februari 2009 14:04

Bläää.. antar att gårdagens nervositet gjorde att jag spännde mig och därav började nacken värka igår eftermiddag. Jag har sovit på min BackOnTrack nackpolo inatt men det har inte hjälpt helt och hållet. Så jag var på måttligt bra humör imorse. Det var grått ute och det snöade! Detta gjorde inte mitt humör bättre! Men när jag varit i stallet ca 10 minuter så kom solen fram och det slutade snöa! Tänk vad lite sol kan göra en på bättre humör! Allt kändes lättare!=)

Så idag blir en lugn dag hemma, men jag känner att snart blir det att ta en tablett för jag står snart inte ut längre. Men det är ju det att oftast tar tabletten bort värken men jag känner mig ju full istället!=(


Ikväll blir det telefon jobb måste boka in några hudvårdsklasser för det är lite för tomt i kalendern i början på mars...


/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards