Alla inlägg den 26 februari 2009

Av Johanna - 26 februari 2009 19:25

Jaha då är man i sin födelseort igen då (Huddinge).=) Jag är i grund och botten stockholmare! Kan man nog inte tro för jag är nästan så långt från en stadsmänniska som man kan komma!=P

Vi kom hit efter kl 12 idag.  Har hunnit några vändor ner till centrum. Vid första vändan så skulle vi handla mat och kolla på byxor till pappa. Det blev 2 par byxor till pappa och ett par superdyra skor till mig!!!! och mat såklart. Angående skorna... när vi gick in genom dörrarna till Intersport så satt det information om MTB skor... åhh säger jag såna där ska vara jättebra enligt min massör, flera av hennes kunder mår mycket bättre sen de köpte såna. Okej säger mamma. Sen började vi leta tröja till min bror (hittade ingen). Men jag hittade dessa skor. Provade ett par men dom var för stora... självklart kom det en säljare precis i det tillfället. Går det bra? Nja dom är lite stora, har ni 37or? Jag ska kolla säger han. Kommer tillbaka efter ett tag... vi har bara 36½. Jag kan prova dom säger jag, det är ändå inte aktuellt med köp just nu... Ja men passar dom så kan jag köpa dom åt dig säger mamma. Min mamma som aldrig gör impulsköp och hon köper aldrig så dyra saker!!! De passade perfekt! Ja men då köper jag dom åt dig säger mamma. Jag blev lite fundersam, men mamma sa att kan dom hjälpa dig så är det värt pengarna! Okej sa jag och så jag gick ur den affären med ett par skor för +2000 kr! Jag hade ju bara provat en sko lite provisoriskt alltså inte snörat dom eller så. Sen blev det mat handling och efter det gick vi tillbaka till mormors lägenhet... hela tiden gick jag och funderade på dessa skor. Jag är nämligen inte en person som köper så dyra saker om det inte är absolut nödvändigt och var dessa verkligen nödvändiga?! jaja det är ju öppet köp tänkte jag och han sa ju åt mig att jag behövde prova att gå i dom hemma i lägenheten och verkligen prova dom så jag få väl göra det sen... Efter att ha lämnat av mormor och matkassar och våra inhandlade saker så gick mamma och jag tillbaka till centrum och till H&M. Jag hittade faktiskt kläder till mig där! Massor med kläder och det var jätte länge sen jag köpte kläder. Köpte dock inte allt jag hittade men jag kom ut därifrån med en top och ett par byxor, får se vad jag kan hitta i klädväg imorgon.=) Väl hemma i lägenheten igen åkte de nyinköpta kläderna och skorna på! Där försvann min tvivel på dessa skor! Helt underbara! Ingen värk i knäna när jag gick och jag kände en jättebra hållning! Skorna är alltså utformade (de är mjuka coh runda bak) så att de kräver aktivitet och samarbete mellan flera stabiliserande muskler i kroppen och på så vis så aktiverar man muskler som man vanligtvis inte använder och det i sin tur ger minskad belastning på höft- och knäleder.=) Man kan dock inte gå alltför mycket i dessa skor ibörjan för man får träningsvärk. Skorna kan hjälpa vid smärta i fötter, knän, höfter och rygg. Kolla gärna på www.swissmasai.se


/Johanna



Ovido - Quiz & Flashcards