Alla inlägg under mars 2009

Av Johanna - 24 mars 2009 12:30

Idag skiner solen men det är snö på marken och det snöar.=(

Min nacke gör ajaj sen gårdagens träning så jag har inte kommit långt idag. Precis bäddat sängen... Suttit framför datorn och snurrat till det i huvudet rejält. Ju mer jag tänker desto snurrigare blir det....=P Så nu har jag slutat tänka.;)


Min telefon ringde precis, människan från Studiefrämjandet är sjuk så mötet är inställt. Kanske lika bra med tanke på att jag inte får prima....


/Johanna

Av Johanna - 23 mars 2009 20:34

I eftermiddag så har jag gjort något gott!=) En paj! Jag tyckte att det var för lite rabarber så jag provade att blanda i äpplen och det blev jätte gott!=)

Idag har jag även sprungit fram och tillbaka till datorn ett antal gånger. Satt och chattade på Fb samtidigt som jag lagade middag och även åt middag.=)

Men det är bra, då rör jag ju i af på mig... det har blivit sisådär med motionen sen jag skaffade dator.=(


Inte en enda gång idag har solen tittat fram. Ser man vädret på 4an så är det i af en liten chans att vi får se den imorgon så det hoppas jag på.=)


Har varit uppe en sväng till svärmor och hjälpt henne med datorn och nu är det tvkväll som gäller.


Imorgon kväll har vi möte med Studiefrämjandet i westernklubben. Dom sponsrar oss lite när det gäller allt som är utbildande.=)


/Johanna

Av Johanna - 23 mars 2009 11:11

Tänk vad mycket solen gör.... idag är det ingen sol och jag har inte lust med någonting!=( Tvingade mig att åka till stallet. Där blev det markarbete. Faune tycker att det är BORING men han har inget val. Men det blir så mycket tråkigare och jobbigare när han tycker något är tråkigt... en massa små tjafs oss i mellan.=( Men när han väl jobbar och inte tjafsar så går han jättefint. Jag blir jätte glad när han gör rätt för då gör det inte ont på mig. Min nacke har lite svårt med dom här övningarna, men dom behövs för Faune enligt hon som behandlar honom så det är bara för mig att göra dom. Tydligen så är det meningen att han ska lära sig att gå rätt själv utan att jag ska behöva böja honom och gå bredvid honom, men det verkar långt bort. Han gick några steg rätt idag alldeles själv men det var väldigt få. Men man ska ju glädjas även åt det lilla så jag får väl göra det.=)

Fick även massera honom en del idag. Han var spänd i halsen framför bogbladet. Får kolla med Lina om jag behöver lägga till någon mer stretchövning.


Tog jätte söta kort på Elvira när hon låg och sov i halmen!=) Gulleplutt!!!


/Johanna

Av Johanna - 22 mars 2009 14:42

Då har jag äntligen fått min korvgrillning! Det var ju bara det att jag hade ju sett framför mig att vi tog en sväng på isen ut till någon av öarna och grillade korv i solsken och massor med snö. Det var ju ett tag sen jag hade den drömmen för det jag drömmer om nu är grönska och värme.=)

Dagens korvgrillning blev i växlande snö och regn över en stor skräphög som brann för fullt så det gick inte att gå nära den. G hade precis lagt på ett helt skotarlass med gamla brädor från ladugårdsbygget när vi kom dit så det var bara att vänta i ca en timme innan vi kunde smyga oss fram mot elden med långa pinnar för att grilla våra korvar. Höll man sig bara på huk så var inte värmen så jätte farlig.=P

Har bestämt att Faune får vila idag så jag åker ut imorgon istället.


/Johanna

Av Johanna - 21 mars 2009 18:20

Det här är något som längtar efter....

Att sitta i soffan och se på havsutsikten med ett glas vin och bara njuta av våren! Så här planerar jag att min påskhelg ska se ut! Jag har en enorm hemlängtan just nu!!!! Jag längtar efter grillat! När det här kortet är taget så är grillen i fullgång och det ska den banne mig vara i påsk också.;o)

Kan tillägga att havsutsikten är bättre nu. Lite träd har försvunnit! Det här kortet är 4 år gammalt.

Mormor kommer på besök i påsk! Alltid trevligt!=)


/Johanna






















Av Johanna - 21 mars 2009 15:08

Innan jag åkte till stallet så åkte jag till Mats föräldrar för att se om tvättmaskinen var ledig. När jag stod och pratade med G så blev jag jätteyr. Vaknade inatt och kände mig lite hängig men sen har jag mått bra. Så jag bestämde mig för att åka hem igen och ev åka till stallet efter middagen istället. Men när jag satt i bilen så kände jag mig mycket bättre så jag åkte till stallet i af.=)

Han var så duktig idag! Vi red på volten och han jobbade jättefint. Idag gick vi mycket i trav. Tidigare har vi ju bara tränat i skritt, men nu känner jag att han är i så pass bra form att vi kan öka träningen lite.=) Sen var det ju så varmt och skönt så jag behövde inte bry mig om han blev svettig. Det blev han, men han hann torka ganska mycket innan jag släppte ut honom i hagen igen.


Under tiden som jag fixade med Faune så fick jag skratta en hel del.=) Barnen åkte omkring med varsin fyrhjuling och L kom på sin cross och efter dom kommer Elvira grymtande i fullfart, vansinnig för att hon inte hann med! Hade tyvärr inte kameran på mig just då, annars hade jag gärna visat er.=) L fick stänga in Elvira i hennes box så hon fick sova, tydligen är det farligt för kultingar att springa för mycket. Jag har aldrig hört det förut men det kanske stämmer...?

Försökte även få ett kort på när Faune och Elvira hälsade på varandra idag, men jag var för seg med att få fram kameran.=(


/Johanna

Av Johanna - 21 mars 2009 11:20

Solen skiner och det är jätte varmt och skönt ute!=) Jag har inte kommit iväg till stallet än men däremot har jag varit ute och kasta lasso.=) Har lagt av mig ganska mycket på dom veckorna som jag gjort uppehåll! Saker som jag tränat bort var där igen.=( Ex 8 på loopen. Känner även i armen att musklerna tycker att det var jobbigt. Jag tränar för lite styrka helt enkelt! Men men det går ju att fixa till.=)

Jag ska snart äta lite och sedan åka till stallet och rida.=) Har kommit på att det är nog dags att fixa fram andra kläder. Termobyxor kommer vara alldeles för varmt!


/Johanna

Av Johanna - 20 mars 2009 11:30

Idag saknas solen!=( Ser att den försöker ta sig igenom molnen så jag hoppas på att det kan bli sol senare idag.

Nu på morgonen så har jag ridit en timme ute i naturen. Blandat asfalt, grusväg och skog.=) Asfalten är inte så rolig för dom la ny i höstas så det ligger massa småstenar uppe på och även i vägkanterna. Faune visar ingenting men jag är rädd att det ska sätta sig stenar i hovarna. Dom har även gjort hagar på båda sidor av vägen och den är smal så man har ingenstans att ta vägen om det kommer ex en lastbil. Får jag möte med bilen där så är det riktigt trångt, nästan så man får backa för att kunna mötas. Därför rider jag nästan aldrig åt det hållet längre. Lite surt för det är åt det hållet som nästan alla ridvägar finns.

Jag mötte bara en bil där och det är ju lugnt när det är bilar. I bilen satt en som vinkade glatt, det var Malin Faunes fd ägare.=)

I övrigt var det en härlig tur. Han fjantade som vanligt vid dom 2 gårdarna som vi passerade. Han är livrädd för gårdar. Så vi trippar på "tårna" förbi gårdar. Undrar hur många hundratals gånger han har gått förbi dom här gårdarna. Han har ju blivit riden där i 3-4 år! Jaja han är som han är!

Idag flyttar ev shettisarna. Både skönt och tråkigt. Dom är ju väldigt charmiga och mysiga så jag kommer sakna dom!


Idag ska jag bara slappa hemma.=)


/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards