Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Johanna - 10 mars 2009 10:13

Idag blev det en härlig ridtur.=) Vi träffade på det "farliga" idag också, men jag lyckades lugna ner honom så vi kunde fortsätta rida. Idag var det mindre snö och is så det kändes lite tryggare och säkrare. Vi red först ut en sväng och det var då vi träffade på det farliga och sen tränade vi på volten. Han gick så fint och han verkligen försöker göra rätt hela tiden. Idag gick det riktigt bra att gå utåt ställd på volten. Vi tränade även på fyrkants spår och jag ansträngde mig för att göra "bra" hörn.

Kan tillägga att idag hade jag bytt bett. Igår red jag på ett rakt silikonbett vilket resulterar i att när jag tar tag i honom så böjer det sig. Men jag brukar inte ta så ofta i honom därför tycker jag att det bettet fungerar jättebra. Idag blev det ett rakt vanligt tränsbett istället. Något som han går jättefint på är hackamore.


Idag är det styckning på schemat. Jag har lite ont i nacken och skulle helst av allt ligga och slappa i soffan resten av dagen, men idag är det nog uteslutet. Hoppas jag har plats i frysboxen.


/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards