Alla inlägg den 15 mars 2009

Av Johanna - 15 mars 2009 18:34

 

Nyfikna hästar! Vad är det där egentligen????


Detta är Elvira.=) Hon är en liten griskulting som är uppfödd med nappflaska för hennes mamma bet ihjäl hennes syskon och vill inte veta av henne.


Jag åkte ju till stallet för att rida, men precis när jag satte mig i bilen så började det regna och eftersom jag vill ha täcke på Faune så vill jag inte ta av det så han blir blöt och därför kan jag inte rida när det regnar och sen tål inte min bomlösa sadel regn. Den blir jätteful!=(

Så istället blev det pyssel och lite ledarskaps övningar. Elvira var med oss lite när vi tränade, men Faune var väldigt skeptisk till henne. Fast han är ganska van vid konstiga djur (andra än hästar). På gården finns ju även getter, ankor, kalvar, höns, kaniner, stora grisar och katter. Getterna och ankorna är dom djur som brukar springa runt hans ben. Kalvarna delar hage med hästarna på sommaren.


Någon mer som börjar få problem med leriga hagar igen?! Vi har ju en massa hagar runt omkring stallet/ladugården men vi får inte använda dom för jägarna som arrenderar jakten.=( Dom vill kunna jaga utan att störas av hästarna.=( Jätte surt för hagarna skulle ju inte alls behöva bli så söndertrampade om vi fick växla mellan olika. Jaja tur att hagen är riktigt stor så det är mest bara vid öppningen som det är lerigt.=)


Jag har inte sett något väder idag, men tidigare så har jag hört att det ska bli varmt och fint imorgon så jag hoppas på att det fortfarande gäller så jag kan rida då istället.=)


/Johanna






















Av Johanna - 15 mars 2009 14:21

Inatt har jag försökt sova igen några timmar som jag missade igår natt. Vilket innebar att för första gången på hur länge som helst så låg jag och halvsov när Mats kom in från ladugården. Det tyckte han var jätte kul för han älskar att retas genom att sno mitt täcke så jag måste gå upp!*elakt*


Jag fattar inte riktigt hur jag orkade... När jag gick första året på gymnasiet så var jag uppe till 02.00 - 02.30 (ibland ännu längre) varje natt i veckorna och gick upp vid 06.45 för att äta frukost och sedan gå i skolan från 08.00 till 15.30 -16.00

Skulle jag ha lagårn så gick jag och la mig tidigare men då gick jag ju upp vid kl 04.00 Har dåligt minne men antagligen så sov jag ganska mycket på helgerna för att orka med veckorna. Men vilken tid det var!!! Vad kul vi hade!=) Att bo på internat är något speciellt och det är väldigt utvecklande!=)


Idag har vi fixat en massa i huset.=) Gjort sånt där tråkigt som att dra fram kylen och städa bakom den och göra rent den där "vattenbehållaren" mm, men det är ju så skönt att känna att det är gjort!=) Har även putsat dom 2 fönstrena i köket på insidan. Kanske inte låter som så mycket men för mig är det mycket att putsa 2 fönster! Nu får vi se vad nacken säger imorgon eller kanske redan ikväll... Lite trist att alltid behöva planera hur mycket man vågar/kan göra, men man vänjer sig.


Jag har inte varit i stallet än, men jag ska åka efter middagen och rida en sväng tänkte jag. Tänkte rida ut en sväng för det var länge sen... det har ju blivit mycket jobb  på volten på senare tid.


/Johanna



Ovido - Quiz & Flashcards