Alla inlägg den 17 mars 2009

Av Johanna - 17 mars 2009 18:24

Det var så härligt väder när jag hade ätit så jag passade på att gå ut på en promenad.=) Solen sken och det hade slutat blåsa.=)

Jag gick ner till sjön och tog lite kort. Men vägen ner till sjön var översvämmad på flera ställen så jag bestämde mig för att gå genom en hage hem. Det var bara det att innan jag var framme vid hagen så fick jag gå igenom en massa små buskar och sly och även där var det översvämmat på vissa ställen. Tur att det finns tuvor och stenar att hoppa mellan.=)

Här kommer 3 av 70 bilder som jag tog.=)

Såhär ser hagen ut, så när jag väl kommit till den var det inga problem att gå.=)


Såhär ser gården ut från "baksidan".


En häftig "pinne" som jag hittade. Den ser nästan ut som en orm som räcker ut tungan...


Det var i alla fall väldigt skönt att komma ut. Hoppas att det blir många såna här dagar framöver.

Jag längtar även efter torrare vägar så jag kan gå ut och gå med mina MBT skor. Just nu går jag bara omkring med dom inomhus och det blir ju inte riktigt samma sak. Även fast det är träning i varje steg.=)


Det bubblar av lycka inom mig!=) Skön känsla!!!!


/Johanna
























Av Johanna - 17 mars 2009 15:22

Dagens förmiddag har bestått av siffror! Jag ha suttit med min bokföring. Jag har fuskat med att räkna ut så debet och kredit stämmer på ganska många blad och nu håller jag på och förbereder inför deklartationen och då måste ju det vara klart. Men när man suttit ett tag så snurrar det i huvudet och då är det lätt att räkna fel även fast man antagligen har skrivit allt rätt. Surt när det inte stämmer och man får räknar om allt gång på gång tills man hittar vart man räknat fel.

Jaja nu är i alla fall hela förra årets Debet och Kredit uträknat.=)


Fm var grå men nu skiner solen.=) Jag var en sväng till stallet efter lunch och borstade min lerhög till häst och verkade honom lite snabbt. Egentligen skulle jag bara ta en framhov som har en hålvägg. Viktigt att hålla efter! Men när man ändå är igång så går det av bara farten och efter några minuter är alla hovarna fixade. Det är ju bara 9 dagar sen sist.

Halvvägs hem började det regna, när jag gick ur bilen hemma så haglade det. Ibland skiner solen och ibland är det helmulet. Känns som höstväder! Tur att det känns som vår i luften annars skulle jag nog bli deppig!


Nu är snart maten klar så det är dags att göra sallad.

Är det någon mer än jag som har det dagliga problemet Vad ska vi äta idag? Idag blev det kåldolmar som jag gjorde innan jul. Jag tycker man tröttnar på all mat. Jag har haft en korvperiod där jag varit sugen på korv, men man kan ju inte äta korv varje dag!


Nu skiner solen igen! Det är häftigt vad solen kan göra mycket! Så fort den tittar fram så känns det som allt jobbigt bara försvinner!=) Jag kommer på mig själv med att gå runt och le.=)


/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards