Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Johanna - 19 mars 2009 19:31

Även denna dag började med sol!=) Underbart! Nu kunde jag ju tyvärr inte rida på morgonen eftersom begravningen var idag.

Begravningen blev jättebra. Precis när hon släpptes ner i graven så tittade solen fram igen, den var borta några timmar mitt på dagen/fm. Sen har det varit växlande molnigt och sol under eftermiddagen. Efter gravsättningen så var det ju samling med smörgåstårta och tårta. Det som var lite roligt var att det var flera som kom fram till mig och sa: Jaså det är du som är Johanna! Maj har pratat så mycket om dig! Hon var så glad att Mats träffat en sån trevlig och ordentlig tjej! Det var värmande ord.=) Mats mormor var troende och hade mycket kontakt med församlingen som hon tillhörde. Den sista som kom fram och sa hej då till mig var prästen och han sa precis dom där orden som jag skrev nyss men la även till det var ju kul att se att hon hade rätt i det hon sa.=)


Vid kl 17 var jag hemma igen men var så sugen på att åka till stallet så jag sprang bara in och bytte om sedan åkte jag till stallet och red ut på en härlig skritt tur i skogen. Det var nästan mörkt när vi kom tillbaka. Vi hade en sån tur som Faune älskar. Jag red på långa tyglar hela tiden och Faune har gått och kollat på allt möjligt och även bestämt vägar i skogen. Fick stoppa honom en gång när han var på väg ut på en åker i övrigt så bestämde han vägen. Det är ganska läskigt att sitta på när man är van att ha fullkontroll vanligtvis...Jag vet ju inte hur era hästar är (ni som har hästar) men Faune är väldigt faccinerad av vägar och allt möjligt som finns längs med vägen, så han går och tittar på saker samtidigt som han går framåt så ibland går vi framåt men han tittar bakåt, vilket resulterar i att han får göra en del övningar själv... ex side pass och flytta framdel för att reda ut situationer som han sätter sig själv i. Det är så ofta som jag vill ta tag i tyglarna och styra honom rätt men jag säger åt mig själv att låta bli och han reder ju alltid ut det. Men vi har varit på väg in i stenmurar och allt möjligt idag som han inte sett för han tittar på något annat.=) Men huvudsaken är att han är glad och det är han verkligen när han får gå såna här turer. Även jag blir glad för han gör ju mycket knasigt som jag kan skratta åt.=)


/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards