Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Johanna - 8 mars 2009 20:58

På onsdag köper M en grimma till monsterhästen så jag kan träna lite ledarskapsövningar.=) Ska bli spännande att se hur hon reagerar. Med tanke på hennes facination av grimskaft redan innan så... =P


Styrelsemötet flöt på och var snabbt avklarat.*skönt* Vi har ju en hel del jobb framöver... vår ridbana ska bli ridbar, vilket den inte är nu så vi har varit utan ridbana i flera år! Svårt att bedriva en westernklubb utan ridbana... Ser verkligen fram emot det! Det kommer bli sån skillnad. Nu tappar man mycket den sociala biten och ser inte så många andra som rider eftersom våra clinicar har varit i ett ridhus nästan 1 km från klubbstugan. Vi har ju våra hästar vid klubben så när man ridit är man ganska trött och orkar inte alltid gå upp till ridhuset där alla andra är... Det är synd om den som har hand om clubbstugan för den har aldrig tid att titta på dom som rider... När ridbanan är klar så kommer man kunna sitta utanför klubbstugan på verandan och titta på dom som rider.=)


Nu är det snart sovdags, så God natt!


/Johanna

Av Johanna - 8 mars 2009 12:50

Idag kom Danne fram och mötte mig så vi hade en liten mys stund innan jag hämtade Faune. Måste ta och lägga ner lite tid på honom, märker att han verkligen behöver det. Även dags att verka honom så det är väl bra om jag lagt ner lite tid på honom innan jag börjar... allt går så mycket enklare om han inte slänger sig för allt. Faune brukar få stå med vid bindstocken för att Danne ska känna sig lugnare.

Hade tänkt rida, men det blev verkning istället. Hans strålar är hemska! Så fort han utvecklat en stråle så börjar han byta. Men han har alltid varit sån, vet inte om det går att göra något åt det. Svaret jag brukar få är: Vissa hästar gör så. Bläää bara att min ska vara en av dom! För att kompensera den tappade stålen så sätter han ju trakter. Inte kul!


Monsterhästen följde efter mig när jag hämtade Faune. Som vanligt så blir hon tokig när jag får på grimman på Faune, attackerar grimskaftet gång på gång. Men idag gjorde hon något som hon inte gjort tidigare, hon gav sig på mig och sparkade bakut! Den hästen lever farligt! Snart är mitt tålmod slut...


Slaktaren har precis varit här och slaktat en kviga med ett stort bråck, så på tisdag blir det styckning. Bra med lite nytt kött i boxen och kött som man vet var det kommer ifrån. Han frågade mig om vi hade fått lära oss att inte sticka i gallblåsan på älgar när jag läste jakt och viltvård. Att inte sticka i gallblåsan är väl helt naturligt svarar jag. Haha där satte han dit mig! Älgar har ingen gallblåsa, inte hästar heller. Varför dom inte har det kunde han inte svara på...


Ikväll är det styrelsemöte med westernklubben. Första mötet efter årsmötet, innebär nya styrelsemedlemmar.


Ingen vilodag denna dag alltså!=P


/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards