Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Johanna - 2 mars 2009 19:26

Åhh jag är såååå trött och sen råkar jag trycka på fel knapp och allt blev hel konstigt så nu är det bara att skriva om, men jag vet faktiskt inte om jag orkar för ögonen går i kors!!!!=(


Min dag började vid kl 6 imorse... då gick jag upp och började packa ihop för att åka mot Vimmerby. Levererade en produkt på vägen vid kl 7. Första gången jag levererat en produkt till en kund i morgonrock.=P stackars henne, jag tror hon gick upp tidigt för att jag skulle komma... Framme i Vimmerby vid kl 08.30 Det första jag gjorde var att tända en brasa för det var bara 15 grader, sen började packa upp allt jag köpt i Sthlm samt all annan packning och alla visningsprodukter.*pust* Dom håller ju på och tömmer Mats mormors lägenhet för fullt så det hade kommit in ett nytt och något större soffbord. Men det gamla var även kvar så det innebar 2 soffbord i våran lilla stuga!!!

Igår kväll när jag ringde till Mats så var inte han "inkommen" och hans pappa pratade om att han var i Lillstugan och höll på med lampor. Lampor tänkte jag... Frågade sedan Mats, men svaret jag fick var det får du se imorgon. Han hade satt upp 2 nya lampor!=) En jättefin hall-lampa. Vår gamla var hemsk! Även i köket hängde det en ny lampa. En äldre lampa med glaskupa och hållare för 3 ljus. Först var jag lite skeptisk för den kändes inte som vår stil, men nu gillar jag den!=) Lampor från Mats mormor alltså. Hall lampan köpte vi till henne för 2 år sen.

Mina kuddar förändrade hela rummet! Dom ljusade upp det!=) Funderar på att åka till Jysk och köpa flera överdrag, såg att de har flera färger för 25 kr st.*billigt* Alltid kul att ändra ibland...

Strax innan kl 10.30 var jag ute i lagårn eftersom det var blåtunga vaccination igen, men de kom inte som planerat för veterinären hade fastnat i Linköping... det var något med tågen så dom hade fått åkt och hämtat honom där med bil... Han hade åkt Vasaloppet igår! Så det blev vaccination en timme senare än planerat. Vid kl 14 var vi klara. Då var ca 350 djur vaccinerade. Lite snurrigare denna gång måste jag säga. Men det var ungefär samma tid som senast, trots strulet...


Åkte till stallet efter middagen. Snön öste ner och gör det fortfarande. Skit väder! Jag vill ha vår! Det hade hänt en hel del.... Hästarna som kom i höstas har inte haft så mycket grejer i stallet, men nu är huset där ägaren bodde förut sålt så alla grejer hade kommit till stallet! Mängder! Massor med täcken för dom har haft fler hästar förut så nu hoppas jag på att det finns något regntäcke som jag kan få köpa. Appropå regntäcke så hade Faune haft sönder täcket ännu mer... han hade böjt ett av spännena till bukjordarna.=( Det blir nog snart att kassera täcket verkar det som.=(


/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards