Alla inlägg den 16 mars 2009

Av Johanna - 16 mars 2009 12:15

Idag blev det en ridtur.=) Vi red ut en timme ungefär... först gick han jätte segt men sen fick han super fart. Efter en bit trav så lugnade han ner sig lite och gick lugnt igenom skogen, men sen fick han fart igen. Fick säga till honom och sen gick han i lugnare trav. Travar-trav är inte så bekvämt... När vi var framme vid den "farliga" ladugården så stressade han upp sig igen, men lugnade ner sig ganska snabbt. Vid det här laget så var han redan svettig så när det blev en lång raksträcka och en uppförsbacke så släppte jag honom så han fick sträcka ut i galopp.=) Då blev han glad.=) Fort gick det!

Hann även med att verka Danne. Det var bara att gå ut i hagen och hämta honom, han stod helt still.*chockad* Sen följde han snällt med och slängde sig inte en enda gång. När han var färdig verkad så kollade jag igenom lite övningar med honom. Allt satt perfekt. Han är underbar!=)

Min nacke är dock inte lika underbar.=( Ska leta fram vetekudden och se om  lite värme kan göra den gladare.

Det ska visst komma regn inatt och imorgon fm så jag vet inte om jag kan rida. På onsdag ska jag duka till begravningen. Var visst vid kl 11 så det blir lite stressigt att hinna rida och sen hinna hem och göra sig iordning och åka och på torsdag så är ju begravningen.

Jag ska försöka hinna med att rida på volten för då behöver jag ju inte rida så länge om jag inte vill/kan. Han går så mycket bättre om jag rider regelbundet.=) Det är mycket jobb kvar innan han är färdig att åka till Tommy och det närmar sig. Det är bara 1½ månad kvar.


/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards