Alla inlägg den 30 mars 2009

Av Johanna - 30 mars 2009 12:37

Idag har vi tränat galopp på vår "ridbana", alltså stubbåkern som min sambo ska plöja nu i vår så vi får förstöra hur mycket vi vill.=) Han gick jätte fint. Lite mycket på bogarna ibland men riktigt bra för att vara första gången på säkert 4-5 månader. Han höll igång galopperna och busade bara lite någon gång. Svettig blev han men han var i stort sett torr när vi kom tillbaka till stallet. Det är nästan 4 km till åkern från stallet så det är bra framridning och bra skritta av sträcka. Nu skrittade inte vi hela vägen hem för när det kom en uppförsbacke med bra sikt så fattade jag galopp och drev på så han verkligen fick sträcka ut. Jippi sa Faune!=)


Dom enda balarna som vi kan köpa nu är för starka så vi kan inte sätta in dom i hagen.=( Usch vad mycket fodrande det kommer bli nu.=( Där rök min uppbyggnads ridning inför Faunes resa till Tommy, för jag får så ont när vi måste fodra med säckar att jag åker till stallet och fodrar sen får jag åka hem och lägga mig och så kommer det hålla på dag ut och dag in.=( Det går även ut över mitt jobb eftersom jag inte kan köra bil när jag har för ont.=( Jag måste verkligen jobba nu för jag har inte jobbat på en månad och den ekvationen går inte ihop när man har häst.

Att vi har haft balar i hagen är det som gjort att jag kunnat rida så mycket nu sen årsskiftet. Så just nu känner jag mig ganska deppig och vill helst av allt bara ge upp. Men det kommer bli bättre snart. Mina "down" perioder är korta. Jag har redan gått igenom arg perioden... den var typ 5 minuter, nu är det ledsen perioden och den hoppas jag går över inom en timme och sen kommer jag in i detta ska bara gå och då kommer det kännas bättre när jag blir lite motiverad.


/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards