Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Johanna - 4 mars 2009 19:19

Jag har tittat på det preliminära Tävlingsprogrammet för Ranch Horse Classic på HC i juni. Åhhhh vad jag längtar!!!! Vill att det ska vara nu!!!

Det är bland det roligaste som finns!


www.ranchhorseclassic.se


/Johanna

Av Johanna - 4 mars 2009 16:25

Dagens kraftansträngning är gjord.... Var i stallet en halvtimme och fixade lite. Dom 300-400 meterna att gå och hämta Faune från hagen kändes som flera mil!!!! Men det var skönt att få komma ut och få lite frisk luft. Har ju suttit inomhus i 1½ dygn.

Vill man se ut som min häst är det bara att dra en hand över honom så har man halva hans päls på sig.=P Han fäller som bara den!!!


Känner mig lite piggare men kroppen värker så det är säkert influensa som jag fått.=( Jag tror att det kolloidala silvret har gjort så att jag inte är så förkyld. När alla här var sjuka i influensa för någon månad sen så klarade jag mig från det men hade lite värk i kroppen... Blir jag förkyld så brukar det vara över på några dagar istället för flera veckor som jag var innan jag hittade "silvret". Faune hade ett sår idag så jag sprejade på honom också, det brukar läka jättebra och det dödar bakterier om det är några. Nu börjar det bli så varmt att jag snart kan behandla hans hovar med silver också.


/Johanna

Av Johanna - 4 mars 2009 09:22

Igår kväll när jag kollade Tommys blogg så hade Henrik Fitinghoff kommenterat, det har han aldrig gjort tidigare vad jag har sett. I alla fall så skrev han att han bloggade... då blev jag nyfiken så efter ca 30 minuters sökande på nätet så hittade jag hans hemsida och blogg. Kom först till någon gammal hemsida men jag blev lite fundersam när det stod att Bambam är 3 år så jag letade vidare och till slut hittade jag rätt.=)

Jag kan verkligen rekommendera hans blogg. Jag tycker att det är jätte intressant att läsa hur olika "hästmänniskor" tänker.

Det är nästan så jag skäms när jag tänker tillbaka på hur jag hanterade hästar som mindre. Men det var ju vad man fick lära sig... I min värld förut var det helt normalt att hästen kom fram och ställde sig och kliade sig mot mig. Nu skulle jag bli vansinnig om min häst kom fram och gjorde något sånt!!!! Ett jätte tydligt tecken på att hästen anser sig ranghögre än mig! Eller en sån enkel sak som att ta ett steg bakåt bara för att hästen tar ett steg framåt. Går min häst mot mig går jag direkt mot honom så han får backa tillbaka. Jag flyttar honom, han får inte flytta mig!


Jag lägger till Fitinghoffs hemsida bland mina länkar.


/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards