Alla inlägg den 11 mars 2009

Av Johanna - 11 mars 2009 12:45

Mats förstörde min planering... jag hade planerat att följa med på auktionen för att få umgås lite med honom. Det blir inte så ofta vi hinner umgås, men när man går på auktionen så går man ju i af tillsammans (oftast). Men tydligen så skulle dom göra en massa ärenden i vimmerby efteråt och det innebär att dom är borta tills middagen och så länge kan ju inte jag vara borta eftersom jag ska jobba ikväll och har lite att förebereda. Så istället för att ha en fullspäckad dag så har jag ingenting att göra och sitter här vid datorn och bara slappar och har ganska tråkigt.

Eller jag har att göra: Behöver fixa med förra årets bokföring inför deklarationen, har en del kvar där att räkna på men det vågar jag inte med risk för att min nacke ska börja värka igen... Klarar inte av kontorsarbete så bra.=(

Väntar på ett samtal om att gå och hämta det sista köttet. Har några nötstekar kvar som jag väntar på. Nu på morgonen har jag stått och putsat och skurit till ryggbiffar, stek/grillskivor och oxfile och lite annat. Kommer visst lite mer nötfärs också.=) Nu behöver jag inte handla kött på ett tag.=)


Jag ser verkligen fram emot kvällen. Ska bli så spännande att se vem som vinner diamanten!=) I år har inte jag varit med och arrangerat kvällen och den ser lite annorlunda ut mot förra gången så det ska bli spännande att se hur kvällens upplägg blir.

Min värdinna som kommer är intresserad av att få information om mitt jobb. Vi har inte haft möjlighet att träffas och prata om det, men ikväll kommer hon ju få information och träffa 3 underbara sales directors med väldigt olika bakgrund och olika personligheter så hon kan inte få en bättre presentation och information. Självklart kommer hon ju träffa flera konsulter som också är väldigt inspirerande och duktiga.=)


/Johanna

Av Johanna - 11 mars 2009 08:04

Idag känns som en bra dag.=)

Nacken känns ganska okej, än så länge i af. Igår var den allt annat än okej, jag hade så ont på kvällen att jag fick spy flera gånger.... det var väldigt länge sen det hände. Illa brukar jag må men inte spy. Tänk vad livet kan förändras på bara några sekunder, men det är bara att göra det bästa av situationen.


Idag är det mycket på schemat. En gårdsauktion, jag måste göra iordning det sista köttet, diamantkväll och efter det ska jag hem till mor och far för att åka på regionstämma med LRF imorgon bitti. Räknar med att vara hemma någon gång mellan 23  och 23.30.*sent* Senast 07.30 imorgon åker vi mot regionstämman. Blir inte många timmars sömn och tid att fixa iordning allt. Jag skulle egentligen åkt hem igår men det blev ändrade planer vilket nu resulterar i att jag inte läst igenom alla motioner. Hmmm får väl läsa dom i bilen.


Det är vitt ute igen.=( Hoppas det försvinner snabbt, men idag är det ingen sol som smälter snön.=(


Diamantkvällen ska bli spännande. Vi är några kollegor som gått ihop och lagt lite pengar. För dom har vi köpt en diamant som ska lottas ut bland våra värdinnor under dec-feb. Tyvärr är det bara en av mina värdinnor som kan komma, men jag hoppas att hon har tur. Förra året vann ju en av mina värdinnor diamanten.=)


/Johanna 

Ovido - Quiz & Flashcards