Direktlänk till inlägg 29 januari 2009

En nyttig lunch...

Av Johanna - 29 januari 2009 13:20

Nu ska jag berätta hur en nyttig lunch ser ut för en diabetiker: en kaffe latte och kanel knäcke!=) Eller var det en onyttig lunch!? nu blev jag förvirrad.=P Gott är det i alla fall.=)


Faunes ben såg bättre ut idag.*skönt* men han är fortfarande lite svullen. Ska försöka rida honom imorgon. Han är ju inte hallt så en lugn skrittur kanske är nyttig för honom.... de gör inte så mycket i hagen just nu eller i alla fall så har de inte gjort det tidigare. Igår hade de race i hagen men då var Faune med mig så han fick bara titta på. Annars är det oftast han som står för racen.... Det var roligt att se när Pyret var riktigt liten eller så liten att hon precis börjat våga lämna mamma. Då galopperade hon först (lilla plutt shettisen) sen kom Danne (en travare) och sist Faune. De raceade runt på led men varken danne eller Faune vågade springa förbi Pyret så när hon stannade så fick de båda stora tvärstanna! Jag skrattade så tårarna rann när jag såg dom. Det var ett sånt ögonblick där jag önskat att jag hade haft kameran med mig.


Måste bara klaga lite också! Jag skulle inte skrivit igår att utsläppen har gått super bra! Börjar dagens träning med 2 missar!!!! Jag tror inte att jag har missat hinken en enda gång sedan jag kom tillbaka från clinicen i Vadstena!  Bara när jag försöker mig på hästkastet, men även det har jag börjat sätta bättre nu och missar kanske 1 av 3 kast eller liknanade...

jaja när jag väl började träffa idag var det bara konstiga utsläpp! hmm ingen bra roping dag alltså! Tror på en bättre dag imorgon!=)


Så här kan det se ut när Faune har race själv!


Faune och Pyret.


Faune och Danne!

 /Johanna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 3 mars 2010 17:12


Hej hopp! Nu är jag här igen!   Har tråkigt och är inte alltför nöjd med min blogg som jag skriver i vanligtvis så jag var tvungen att prova här igen. Snurrigt det blir när man inte är van. Tog hundra år innan jag ens hade lyckats logga in!   ...

Av Johanna - 20 juli 2009 09:55

Jag kommer att blogga i http://johanna-faune.blogspot.com   Den bloggen har precis som denna begränsat utrymme för bilder och sen var den jobbiga att lägga in flera bilder i eller så var det jag som gjorde fel. Hur som så kommer jag använda min blogg...

Av Johanna - 20 juli 2009 04:30

Efter lite funderande så kom jag på att jag provar och gör en blogg på blogg.se. Har försökt med det förut men då var namnet upptaget och jag kom inte på nåt annat som jag ville ha just då.   Men nu har jag http://johannaofaune.blogg.se   Vet ännu in...

Av Johanna - 19 juli 2009 21:16

Jag vill använda mig av mer bilder så jag har gjort en ny blogg! Vet inte om jag tycker om den än. Lite svårare att jobba med, men jag provar några dagar så får jag se.   Ni hittar mig på http://johanna-faune.blogspot.com   /Johanna ...

Av Johanna - 19 juli 2009 10:41

Just nu är det uppehåll men för bara några minuter sen öste regnet ner! Det lär nog komma mer för det är riktigt mörkt! Appropå mörkt så trodde jag att jag var jätte duktig och vaknade tidigt, men jag hade inte ens kommit ur sängen när mitt alarm som...

Ovido - Quiz & Flashcards