Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Johanna - 7 januari 2009 20:56

Jaha då har man börjat jobba igen efter jul ledigheten.

Hade en stor "att ringa" hög som blev uppdelad i boka, följa upp och sälja. Följa upp högen blev störst och jag har betat av många av dom samtalen ikväll. Känns riktigt skönt och alla var jätte nöjda så då känns det ännu bättre.=) 

Det var några som handlade ikväll och några som det börjar ta slut hos som jag ska ringa till om någon månad igen.

En ny hudvårdsklass är bokad. Några makeuper blev också bokade.


Imorgon har jag en mamma/dotter makeup efter det en hudvårdsklass. Ska bli kul att komma ut och träffa nya människor! Alltid lika kul!

Nästa vecka ska jag ut på flera hudvårdsklasser. 5 Makeuper och 1 information som det ser ut just nu. Men det finns tider kvar, så det kanske blir mer jobb bokat.=)


Har även fått iväg ett mailerbjudande så jag hoppas att några nappar på det.


/Johanna

Av Johanna - 7 januari 2009 15:06

Idag har det verkligen varit en underbar dag!!! Äntligen kom vi ut på vår ridtur som jag pratat om hur länge som helst känns det som!=) Det har hela tiden dykt upp en massa som förstört mina planer. Fodrande och vattenbärande som tagit längre tid än planerat, ond nacke, skadad häst osv.

Näst bäst av allt med dagen är en massa ny snö och solsken!!!!=) Jag tycker bara om vinter när det är såna dagar som idag. Det var inte halt när jag red, inte moddigt eller slaskigt och solen sken jättefint på den nya snön!=) Och sen var det inte så kallt heller.=)

 Jag älskar träd med snö på!


Lyckades ta en bild när vi red. Men i samma sekund som jag tog upp telefonen började Faune se spöken på vägkanten så den fick snabbt åka tillbaka i fickan.

 Det blev härlig ridtur. Först tänkte jag hur ska detta gå för Faune höll på och fjantade sig hemma på stallplanen när jag tog ut honom ur hagen. Men med lite olika övningar så lugnade han ner sig och turen flöt på hur bra som helst. Men när vi kom tillbaka var han fjantig igen. Kom fram till att han är rädd för en liten roddbåt som står uppställd på stallplanen. Vi var framme vid den flera gånger occh då blir han lugn men varenda gång vi ska passera den börjar allt om. Får nog träna där lite mer.=P


Faune tillbaka i hagen efter ridturen.=)


/Johanna























































Av Johanna - 7 januari 2009 09:37

Att sova i 37 graders värme går inte!!! Jag hade ju ont i nacken igår och det gör att jag är lite smått borta, så när min sambo frågar mig om han ska stoppa i något mer i kaminen så säger jag ja gör det. Det var bara det att det var redan över 30 grader och då brukar vi sluta elda och då är det ca 19-20 grader när han går upp på morgonen. Så igår kväll skällde jag lite på honom och sa att han inte får lyssna på vad jag säger när jag har ont!=P Kanske ska tillägga att jag satt vid datorn och gjorde något och när jag sitter vid datorn, ser på tv eller är inne i något annat är det ingen ide att prata med mig. Får man ett svar så kan det bli vilket svar som helst och jag kommer oftast inte ihåg att jag har svarat.=(

Nu står termometern på 23 grader eftersom att det inte är lika kallt ute idag som tidigare dagar. Jag vet inte hur länge jag låg och väntade på att det skulle bli lite kallare. Kaminen står ca 1,6 meter från sängen så värmen strålar ganska kraftigt rakt i sängen. Varmt!!! Det gjorde att när mitt alarm gick igång imorse vägrade jag gå upp och somnade om istället.

 Stugan är inte så stor och svår uppvärmd, men dåligt isolerad så värmen försvinner snabbt!


Nu är bilen avborstad från all snö och motorvärmaren är på så jag kan åka till stallet om ca en halvtimme. Tror faktiskt att det ska bli en skritt tur idag. Tittade i kalendern... kan det vara så illa att jag  inte ridit sen 8 december!? Det är den senste anteckingen jag har så det stämmer kanske.=( Men å andra sidan så har jag varit sjuk i omgångar och Faune haft svullet ben så jag får väl skylla på det.

Jag är glad att Faune inte ska till Tommy förens i maj för då har jag lite tid att få igång honom och hans kondition. Visserligen springer de och leker i hagen en massa men det är inte samma sak. Nu vill jag inte rida så hårt eftersom han har sån vinterpäls och det är lika kallt i stallet som ute så blir han svettig så tar det så lång tid innan han torkar!

/Johanna

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards