Alla inlägg den 17 januari 2009

Av Johanna - 17 januari 2009 19:27

Nu har jag suttit och fixat med bilder igen... Min pojkvän och hans familj håller på och bygger ladugård så jag har varit fotograf för att för eviga det hela! Men jag har inte haft någon speciell mapp för deras bilder, det har jag nu och där är alla inlagda nu.=)


Så här såg det ut innan de började bygga!


Bygget påbörjat!


I stort sett klart! Det har till kommit en del som ex en fodersilo mm men så här ser det ut.=)


Dom har kor i ladugården, men det är inte helt färdigt att börja mjölka än utan dom mjölkar alla kor i den gamla ladugården. Där är det 62 platser tror jag men dom har 110 mjölkande kor så det blir till att byta alla vid varje mjölkning för att alla ska bli mjölkade. Mycket extra jobb!!! Längtar tills mjölkgropen är färdig inkopplad! Det är slitigt för min pojkvän just nu och han är den enda som klarar av att mjölka för de andra har för ont i kroppen!


/Johanna










































Av Johanna - 17 januari 2009 17:43

Idag har det varit en lugn dag. Ringde till min stallvärd igår och då var allt klart hos hästarna, däremot var hon jätte sjuk. Hög feber och jätte förkyld!=( Allt var ju klart hos hästarna då men jag sa att jag skulle åka ut och ta morgonen idag. Satte ett alarm och somnade! Imorse så vaknade jag och låg i sängen och tänkte vad konstigt att det är så ljust. Det är nog bäst att jag tittar vad klockan är... 08.33 Hur??? Jo sätter man ett alarm men inte kryssar i att det ska gå igång på lördag och söndag ja då går det inte igång på en lördag! Jaja, jag var i alla fall extra populär/ efterlängtad hos hästarna när jag kom. Bar vatten, fodrade kraftfoder och sen bar det av hemåt igen.


Hemma började jag städa för jag skulle få besök vid kl 13.

När hon hade åkt var det dax att börja med middagen som idag bestod av älgfärsbiffar. Gott!!!=)

Satte mig sedan i soffan en stund (vid datorn). Sambon somnade på sängen, han skulle gå tidigt för att komma in tidigare och sova då. hihi så blev det inte. Hans mamma är super förkyld och han känner att han börjar bli dålig också! Tufft när man har ett jobb som man måste gå till 365 dagar om året morgon och kväll oavsett hur man mår!

Har diskat och plockat undan så nu är det "kvällsledigt" för mig. Jag tycker kvällar är tråkiga. Vet inte vad jag ska göra så jag sitter och slöar framför datorn och tvn samtidigt samt lyssnar på RIX fm. Jag är ju van att jobba kvällstid... blir så rastlös!


 Hittade en bild på min älskling som är tagen innan jag ägde honom. Vi ska upp och rida i ridhuset. Saknar ridhuset!


/Johanna

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards