Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Johanna - 8 januari 2009 21:31

Jahapp då har även denna dag gått. Kom hem för ca en halv timme sedan. Jag har haft en mamma/dotter makeup. Det var jättekul och verkligen utbildande även för mig. Mamman har en sjukdom som gjort att hon tappat allt hår, vilket gjorde det till en utmaning för mig att fixa en bra makeup till henne eftersom hon saknar ögonbryn och ögonfransar. Vanligtvis om hon någon gång sminkar sig så brukar hon använda svart kajal till ögon och ögonbryn. Jag bytte ut detta till en mörkbrun eyeliner till ögonen som då ska ge lite intryck av att vara ögonfransar och en "brunette" ögonbryns penna. Ögonbrynen blev kanonbra!=)

Hon provade även olika peruker som hon har hemma. Hon brukar aldrig använda dom, men vilken skillnad de gjorde på hennes ansiktsform! Den första var en mörkblond långhårig peruk. Den var inte hon. Hon såg mycket äldre ut än vad hon är i den. Den andra var mycket bättre. Mörkbrun halvlångt hår. Hon var jättefin i den, men jag måste säga att hon passar även utan hår! Jag är ju så van att se henne utan hår så det kändes konstigt med perukerna ibörjan. Jag sa till henne att skulle jag möta henne på stan med peruk skulle jag nog inte känna igen henne!


Efter deras makeup kom en annan mamma och hennes dotter och provade hudvårdsprodukter. Även de vill ha mamma/dotter makeup framöver.=) Jag har många mamma/dotter makeuper. Jag tycker det är väldigt bra att de får prova samtidigt för då ser dom att de kan använda samma makeupteknik bara mer eller mindra färg beroende på vad man eftersträvar för resultat.


/Johanna



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards