Alla inlägg den 21 januari 2009

Av Johanna - 21 januari 2009 16:36

Hihi så här kan det se ut när man är en hungrig och desperat liten Pyret!

En sekund senare PANG Faune uppskattade inte att bli tagen för ett sto!=P Det är svårt att vara liten och inte få äta på mamma som man vill!;o)


/Johanna






















Av Johanna - 21 januari 2009 15:44

Då är middagen i ugnen och det är dags att äta om ca 15 minuter... Allt är färdig diskat och dukat!*skönt*

Appropå disk... Tommy har skrivit flera gånger att han inte vill skaffa diskmaskin. Jag måste hålla med honom!!! Tråkigt att plocka i och ur! Vi har ingen diskmaskin, men både min pojkväns föräldrar och mina föräldrar har diskmaskin. Ett stort problem med diskmaskin enligt mig är att alltid när man ska ha någonting så är det i diskmaskinen!!!! Samt att allt hinner ta slut innan man hinner köra den, för man vill ju inte köra den halvfull utan den ska ju helst vara fylld av miljöskäl om inte annat! Hemma hos mina föräldrar tar alltid glasen slut och de är jätte petiga på att den ska vara helt full innan man kör den! Tacka vet jag vanlig handdisk! Nu är ju vi bara 2 st men ändå. Det tog nog inte mer än 5 minuter att diska upp den disk som blivit sedan igår kväll och sen diskar man direkt efter middagen så är det inget som torkar in och är jobbigt att få bort osv.=)

Och tänk så mycket vatten man sparar genom att handdiska! Det är inte många liter som gick åt alldeles nyss när jag diskade. Jag tar alltid lite vatten i botten och sedan ökar jag på vattenmängden med sköljvattnet, på så vis är diskvattnet varmt hela tiden också.=)


/Johanna

Av Johanna - 21 januari 2009 14:14

Jag tycker det är super kul med kläder, men ekonomin tillåter inte att jag köper en massa. Men det är ju alltid kul att kolla vad som finns! Just nu så gör de reklam för bubbleroom på tv och jag sitter här hemma med värkande nacke och kan inte göra så mycket så därför passade jag på att kolla in där.=) Så mycket snygga klänningar! och andra kläder också för den delen. Tänk vad ett jobb kan förändra en... tidigare så tittade jag aldrig på klänningar och kjolar, men jag har verkligen förändrats sen jag började jobba med hudvård och makeup... Nu när jag går i affärer så är det nästan det enda jag tittar på. Det är verkligen en speciell känsla att få klä upp sig! För 2 år sen när jag behövde en långklänning till en tillställning så fick jag ha en från Ateljé Veronica (se länkar om ni vill titta in på hennes sida)! WOW det var första gången jag hade en sån fin klänning på mig! Vi hade ingen bal när jag tog studenten så därför har det aldrig blivit att jag haft en riktig långklänning på mig tidigare.


Men som sagt, nu går alla mina pengar till hästen och hans utbildning och det är inte helt fel det heller. För det är ju mitt stora intresse!=)

Men jag drömmer om att ha pengar att spendera på kläder och annat! Den tiden kommer komma, det är bara inte just nu.


Jag har massor med jeans som jag inte velat använda för de har varit för långa, men nu har jag haft X antal jeans inlämnade hos Ateljé Veronica så nu är de i rätt längd så jag kan använda dom.=) Lite olika längder för en del ska passa till mina boots och andra till gympadojor och en del är en kombination för att passa till både och å självklart till mina högklackade skor som jag använder vintertid.=)


/Johanna

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards