Alla inlägg den 19 januari 2009

Av Johanna - 19 januari 2009 21:43

Var precis inne på min morbrors hemsida! Jag har skrivit om honom förut... han är amatörfotograf och jag som älskar att ta kort gillar verkligen hans sida! Därför vill jag tipsa er om att titta in där. Han finns med bland mina länkar!=)


/Johanna

Av Johanna - 19 januari 2009 20:42

Som jag skrev i torsdags så var jag ju hos dietisten. Då frågor hon mig: äter du aldrig gröt? Jo det händer säger jag men jag tycker det är så tråkigt att diska kastrullen så latheten gör att det inte blir så ofta. Men har du inte en mikro säger hon då. Jo det har jag ju... Men då så, gör gröten i mikron jätte enkelt och du slipper diska kastrullen! Min tanke då var gröt i mikron... usch! Men nyfiken som jag är var jag tvungen att prova... Super enkelt och jätte gott! Så nu sitter jag med en tallrik havregrynsgröt som inte tog mer  än 2-3 minuter att tillaga och jätte enkelt att diska! Ingen kastrull och ingen visp!=) Har blivit 4 tallrikar sen i torsdags. Det är ju gröt för ett helt år vanligtvis!=P


/Johanna

Av Johanna - 19 januari 2009 17:04

Idag har varit en seg dag. Var i stallet och fodrade imorse. Vår bal tog slut igår och han som kommer med balar till oss var upptagen igår så det blev till att köra ensilage i säckar här ifrån idag och sen blanda med hö från höskullen i stallet. Faune är ju dammallergiker så jag är inte så jätte glad åt att ge honom hö, men måste man så måste man. Det fungerar i alla fall bättre när de får äta det utomhus.


Det började snöa här igår vid 16 tiden. Nu är det några cm snö, kramsnö. För mig räcker det med att det är snö några dagar sen räcker det med vinter för mig, mitt vinter behov är fyllt.=P Och det har ju varit snö många dagar flera gånger redan, så nu vill jag ha vår!!!=)


Sen har jag lyssnat på radio, sett på tv och suttit vid datorn. Datorn har varit på hela tiden sen jag kom hem från stallet så titt som tätt så kollar jag av vad som händer: jag kollar min mail, kollar de bloggar som jag följer osv. Men de flesta jobbar så det händer inte så mycket. Jag har en lugn vecka, dåligt med bokningar.=( Mitt eget fel! Även nästa vecka är ganska lugn men det är inte över förens det är över så det finns möjlighet att det blir mer jobb än vad det verkar som just nu.=)


Alla här har influensa! Jätte kul eller inte! Jag vill inte bli sjuk!!! Där jag har hästen har de influensa och magsjuka! Bara massa sjuka överallt!


Imorgon kväll är jag bjuden på ett ljusparty, men jag vet inte om jag ska gå. Det finns inte en krona över att lägga på ljus så det känns lite dumt att gå. Jag älskar ljus men finns det inte pengar så finns det inte... Får se imorgon...


Nu ska jag fortsätta min sega dag på samma sätt som tidigare. Ska sätta mig och jobba lite senare. Har lite telefonjobb att utföra...


/Johanna

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards