Alla inlägg den 25 januari 2009

Av Johanna - 25 januari 2009 12:52

Jag fick sällskap till stallet!=)


Kul att se hästarna, de blir så nyfikna när det kommer någon som de inte känner igen! Huvudena högt och öronen spetsade framåt.=) Jag tyckte att det var väldigt skönt att få lite bär hjälp av vatten. Eller bär hjälp han körde vattentunnan åt mig.=)

Det jag får räkna med när jag ber honom följa med är att det tar minst en timme längre innan man är hemma för han ska åka runt och titta på poteniella arenden och åkrar och hyggen och allt möjligt. Så får man även höra: Här har jag huggit! Här har pappa och J huggit! Mycket intressant!=P


Näe skämt å sido.... det var faktiskt väldigt roligt att åka omkring när vi precis blivit tillsammans och allt var nytt, men efter 7 år så har jag sett det mesta.... Han är ju å andra sidan inte intresserad av min häst men han följde med ändå så jag får snällt följa med honom och titta på skog och åkrar.... Jag tycker visserligen att det är kul med skog om man får jobba i den... Motorsåg är bland det roligaste som finns. Men det är sånt jobb som jag bara klarar av under kortare stunder med min nacke. Men det har allt blivit en hel del timmar i skogen, speciellt efter Gudrun och Pär. Har försökt mig på att jobba med traktorprocessor men det där med att dra i spakar är inte riktigt min grej... drar bara i fel spak så jag tappar stocken etc etc. Kvista med motorsåg är roligare...=)


/Johanna

Av Johanna - 25 januari 2009 10:04

Gårdagens tristess slutade med att jag blev Facebook medlem... Något som jag starkt varit emot tidigare. Varför? Jag vet inte.... Så efter sista inlägget tills klockan 23 eller liknande satt jag och fixade och snackade med kompisar på Facebook.=) hmmm men om det är något positivt det vet jag inte... risken finns att det blir ännu mer datorn tid nu.=(


Ska snart bege mig till stallet, men tänkt höra med M om han ska med.... vill han nog egentligen inte men jag kan ju alltid fråga.=) I hopp om att han säger ja. ;o)


/Johanna

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards