Alla inlägg den 14 januari 2009

Av Johanna - 14 januari 2009 20:53

Jag funderar en hel del när det gäller roping och jag drömmer en hel del om roping!=) Man måste drömma, se sig själv där man vill vara!


Mitt första besök på en westerntävling var i slutet på juli 2005 då Malin och jag åkte till Hjo Ko. Det var efter den tävlingen som jag började med western och det var där jag fick se roping på riktigt för första gången! Jag var ju helt ny i western världen och den enda jag hade träffat tidigare var Tommy Arvidsson och det var nog mycket därför jag såg till att titta på ropingen. Det är ju alltid roligare att titta om det är någon man känner igen. I alla fall så lyckades Tommy och alla andra roping ryttare inspirera mig och de gav mig ett nytt intresse.=)

 Hjo Ko 2007




Tommy och TJ Hjo Ko 2007


Jag undrar om jag någonsin kommer tävla på Hjo Ko!?


Enligt mig har Hjo Ko finast utsikt av alla western tävlingar jag har varit på! Jätte fint med Vättern i bakgrunden!=)


Hanna var den första ropingtjejen som jag lärde mig namnet på.=) Nu är det många ropingtjejer, jättekul!!!=)


/Johanna




































































Av Johanna - 14 januari 2009 20:21

Då har jag varit och jobbat igen.=) 2 systrar som provade makeup... Lånade ju mammas bil dit, hjälp vilka dåliga lysen när man är van vid mina extra ljus! Det kändes nästan som att köra på halvljus eller inte riktigt men stor skillnad var det i alla fall. Jag förstår att hon inte vill köra på kvällarna.

Jag kör ju mycket kvällstid så jag skulle inte klara mig utan mina extra ljus!


Fick ett samtal från bilverkstaden förut. Bilen blir klar imorgon om det inte är något mer fel. Det hade med tändningen att göra så de skulle få grejerna imorgon och fixa till det så jag kan hämta den innan de stänger.=) Vill inte veta vad det kommer att kosta. Mest nervös är jag över mitt avgassystem som antagligen inte är helt tätt fram vid en skarv. På besiktningen sa de att de var lätt fixat men på bilverkstaden trodde de att det var en "fläta" som sitter ihop med katalystorn som inte är tät längre. Jag bytte allt bakifrån och fram till flätan för 2-3 år sen. Eftersom flätan sitter ihop med katalysatorn så måste man byta den också i såna fall. 8000 kr bara för delar sen tillkommer ju arbetet. Jag känner att jag vill tro på besiktningsmannens utlåtande. Det lät mycket billigare! Kan ju tillägga att bilverkstaden inte tittat på bilen ännu då, det ska de göra imorgon.


Den dumma bilen som inte vill fungera utan problem!

/Johanna

Av Johanna - 14 januari 2009 12:06

Idag har jag varit på ett ställe som inte är mitt favorit ställe... När jag väl är där så är det lugnt, men innan så är jag jätte nervös! Bilprovningen!!!!

Bilen gick igenom men nu är den på verkstad... det är så typiskt... igår kväll när jag var på väg hem från att ha jobbat så slocknar helt plötsligt lysena!!!! Jätte kul, eller inte! De slocknade 2 gånger sen var det inget mer utan de fungerade som vanligt hela vägen hem... Idag på morgonen fungerade den bra i 5 minuter sen slocknade allt även fläkten dog... Sen hoppade den igång igen... Jag brukar vara nervös när besiktar bilen vanligtvis så ni kan säkert förstå hur nervös jag var nu när den har börjat bråka. Som sagt den gick igenom men nu är den på verkstad för jag vill inte åka omkring i en bil som krånglar. Hatar bilar som krånglar!!! En bil ska enligt mig alltid fungera! Vilket de sällan gör....


Min lillebror besiktade sin bil precis innan mig så han fick skjutsa mig till mitt jobb... jag hade en makeup inbokad direkt efter besiktningen så det blev att ringa och förklara läget och säga att jag kommer lite senare... det var helt okej. Jag hade makeup hos en som är mammaledig med sin lilla underbara dotter på 4½ månad. Hon höll mig sysselsatt under tiden som hennes mamma sminkade sig.=) Det är farligt med barn! Jag träffar så mycket mammalediga kvinnor med sina underbara barn, så jag blir ju jätte sugen på att skaffa barn!=P Nja det får nog vänta ett tag till...


Nu är jag hemma igen, mamma fick komma och hämta mig när jag jobbat klart. 

Ikväll när jag ska åka och jobba får jag låna mammas bil och imorgon också om jag inte får tillbaka min innan dess. Jag ska få den senast fredag.


/Johanna 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards