Alla inlägg den 24 januari 2009

Av Johanna - 24 januari 2009 17:18

Nu måste jag ha oerhört tråkigt.... jag har till och med suttit och läst blondinbellas blogg samt några fler... det är egentligen inget fel på dom det är bara det att dom är så långt ifrån MIG man kan komma! Jag gillar nog mer bloggar där man själv kan sätta sig in i bloggarens vardag mm. Och bellas liv och vardag är som sagt allt annat än mitt liv...


Jag har eldat hela dagen så för tillfället så är det 33 grader varmt här inne!!! Lite för varmt måste jag säga, men jag måste elda några timmar till för att inte frysa ihjäl när jag ska gå upp imorgon bitti! För första gången denna vecka så är murstocken riktigt varm enda upp så förhoppningsvis gör det att huset håller värmen lite bättre i natt...


/Johanna



Av Johanna - 24 januari 2009 16:28

Maten var suveränt god! Det var ganska kul att se Ms min när jag sa visst var maten jätte god!? Det var vitlöken som gjorde det!=P Hihi han åt utan minsta gnäll om att det luktade vitlök för det gjorde det... det är tydligt att han inte känner lukter pga sin förkylning. Annars hade jag helt klart fått höra något så fort han kom innanför dörren!


/Johanna

Av Johanna - 24 januari 2009 15:06

Då är middagen i ugnen igen!=) Dagens middag består av en rotfruktsgratäng och stekt fläskfile i skivor.*mums* Har dock haft i vitlök i gratängen. Det är något som M inte tycker om så vi får väl se om han märker det eller äter som vanligt!=P


Förmiddagen spenderade jag i stallet som vanligt. Hela stallplanen är rena rama glansisen så jag var lite smått osäker på hur jag skulle få Faune till bindstocken. Men det gick utan problem, det var mest jag som halkade omkring så Faune fick stå och vänta på mig. Det var som jag sa till en annan när vi pratade barfota på vintern för 2-3 veckor sedan, det är jätte viktigt att hovarna är verkade regelbundet så att det inte är ex höga trakter som gör att hästen inte känner marken på samma sätt. Det har ju varit Faunes problem tills igår när jag verkade honom. Extra viktigt på en sån häst som Faune som har problem med strålarna och därmed inte har lika hög bakre stråle som många andra hästar, han känner helt enkelt inte underlaget tillräckligt bra när trakterna är höga och därför hinner benen glida iväg längre innan han kan byta vikten till något annat ben. (min egen åsikt och erfarenhet)


Idag skulle datorn få vila tills kvällen. hmm fungerade inte så bra... den åkte på mitt på dagen och sedan har jag kollat den titt som tätt om det är något nytt inlägg någonstans eller något annat roligt. Det är nackdelen när jag har för lite jobb inbokat... jag måste ha något att göra hela tiden och då fördriver tiden genom att kolla bloggar och annat. Inte så värst bra egentligen men men....


Nu är det snart dags att sätta igång med sallad och steka kött... jag börjar bli riktigt hungrig för jag fuskade med lunchen och åt 2 kakor istället för riktig mat! Ajabaja!!! Gratängen luktar jätte gott!!! mmmm.....


/Johanna

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards