Alla inlägg den 16 januari 2009

Av Johanna - 16 januari 2009 21:27

Här kommer lite bilder! Jag har hur mycket bilder som helst som jag skulle vilja visa men här kommer några!=)

Lite havsutsikt hemifrån!

Ännu mer havutsikt. Detta är från kvarnberget där det förr i tiden stod en kvarn. Dit kom folk från andra öar för att mala!

En lite disig dag!


Några fina solnedgångar!


Några av grannarnas highland kossor!


"Vattensprut" från båtmotorn!


En av pojkvännens kvigor!


Vattenspegel!


Som sagt det finns många bilder så det kommer nog fler vid senare tillfälle.=)


/Johanna



















































































Av Johanna - 16 januari 2009 20:43

Nu har jag suttit i nästan 3 timmar och lagt in bilder på min lilla söta rosa hårddisk. Nu är alla mina bilder på den!=)


Jag älskar bilder! Dom väcker så mycket minnen och känslor! När jag ser alla bilder som jag tagit på havsutsikten hemma så längtar jag hem något enormt! Om det bara gick att livnära sig och var enklare att transportera sig fram och tillbaka så skulle jag vilja bo där hela tiden, men det fungerar inte bra när jag jobbar så mycket kvällar....


/Johanna

Av Johanna - 16 januari 2009 16:18

Nu har jag lämnat mor och far och befinner mig hos pojkvännen igen.


Min bil är ett stort mysterium....den har alltid låtit mycket och för 2-3 år sen bytte jag avgassystemet bakifrån och fram till katalysatorn. Några dagar efter jag hämtat bilen åkte jag tillbaka till verkstaden för jag tyckte att den lät för j-vligt! Han sa då att det skulle bli bättre bara alla skarvar blivit tätade av sot. Hmmm den låter fortfarande likadant så jag brukar alltid få frågan om jag har hål på avgasröret. Nej min bil låter alltid så här brukar mitt svar bli och så är det ju...


Idag har min pappa pratat med mekonomen, de tyckte att det verkade jätte konstigt. Nu är det i alla fall bestämt att min bror och pappa ska "plocka isär" bilen och kolla vad det är som är trasigt. Förhoppningsvis går det att lösa på något billigare sätt. Har även pratat med en mekaniker som jag haft bilen inne hos en gång... han sa att jag inte ska lägga ner så mycket pengar på att byta främre avgasröret... han hittade t o m flera begagnade rör som vi skulle kunna sätta dit men då måste man se till att det är ett okej rör så inte det också pajar inom en snar framtid. Jaja bilen får fortsätta vara ett mysterium tills det blir tid att kolla på den ordentligt!


/Johanna

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards