Alla inlägg den 27 januari 2009

Av Johanna - 27 januari 2009 17:42

Idag blev det jobb på förmiddagen. Jag kände mig motiverad att jobba efter gårdags kvällens möte, så då passade jag på och ta tag i saker som skjutit på ett tag... Bland annat så fick jag iväg ett mejl med ett erbjudande till mina kunder och det har jag fått några svar på så det var jättekul! Väldigt skönt att kunna sitta hemma och ringa eller mejla och på så sätt få försäljning.=) 


Så det blev stalltid på eftermiddagen istället.

Imorgon så ska Faune behandlas... kiropraktik, akupunktur, massage och stretching. Faune och jag har fått i läxa att träna 10-20 minuter per dag. Vi har inte tränat på säkert 4 månader.=( och eftersom Lina kommer imorgon så tänkte jag att det är lika bra att bita i det sura äpplet och börja träningen idag så kanske han är på bättre humör imorgon. Faune tycker att denna träning är dötrist och jag måste hålla med, men jag ser att det hjälper när vi väl tränar regelbundet. Det värsta är att jag får ont av det istället... jag klarar ju inte av statiskbelastning eller tryck och träningen blir tryck.=( Så när vi hade tränat i ca 10 minuter tröttnad jag å gick och hämtad hjälm och träns och sedan slängde jag mig upp barbacka... det gick inte så lätt som det lät... kände mig som ett kylskåp när jag skulle försöka ta mig upp! Jag fattar inte att jag är så värdelös på att rida barbacka!!! Som ungdom har jag tränat en hel del voltige så jag har ju suttit och stått och slängt och flängt på hästryggen barbacka en hel del, men då hade jag ju voltigejorden att hålla i. Och som jag skrev härom dagen så red jag ju barbacka på min foderhäst Ofeigur.

Jaja i alla fall så blev de sista 10 minutrarna av träningen på volt från hästryggen. Han gick jättebra både med mig på marken och på ryggen.=) Dock inte lika sur när jag satt på ryggen. 


Ikväll är det telefonjobb som gäller och jag ska även ringa och höra om jag får avboka ridlägret som jag är anmäld till så jag kan åka och träna roping för Lari Dee Guy från USA istället!=) Hoppas det går!!!!


/Johanna

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards