Direktlänk till inlägg 3 januari 2009

Trassel på repet!

Av Johanna - 3 januari 2009 11:21

Idag ÄNTLIGEN plockade jag fram mitt lasso! Har varit jättedålig på att ta fram det den senaste månaden.=( Mycket på grund av dåligt väder ute. Vet inte om jag vill kalla dagens väder bra... snön öser ner men det är i alla fall fruset.=) Dagens övning fick bli mycket utsläpp. Har en viss tendens till att inte våga släppa repet för jag är rädd att missa. Så istället står jag där och svingar och svingar tills jag är helt slut i armen.=(

Kändes helt okej idag men det är inte fel att träna på att bara svinga 3-5 gånger och sedan göra ett utsläpp utan något bestämt mål att träffa. (Alltså bara släppa rakt fram några meter framför mig.)

Efter det blev det 2 "hästkast" mot en stolpe. Båda blev missar men jag är glad i alla fall!=P

Avslutade med att försöka leka lite med repet. Det blev trassel!!!! Tänkte att jag skulle kunna lära mig något själv men det var inte allt för enkelt! Antagligen så är det inte så svårt bara jag vet hur jag ska göra. Jag tänker ofta för mycket och där visar sig ex rädslan för att släppa repet. Första kastet som jag kastade när min tränare Tommy Arvidsson tittade på så gick det jättebra!=) Tommy sa då till mig att fortsätta göra precis så som jag gjorde... Detta fick mig att börja tänka: Vad gjorde jag??? Så istället för att bara göra samma sak igen börjar jag krångla till det. Jag gjorde utsläpp från sidan, feg kastade och mycket annat!

Jaja, jag får nog be Tommy om lite "lektips" eftersom dagens försök inte var alltför imponerande!


Intresserad av att börja kasta lasso??? men vill inte eller har inte möjlighet att träna för tränare. Då kan jag rekommendera att göra som jag. Jag köpte Tommy Arvidssons instruktionsfilm om Roping. Han har även gjort en instruktionsfilm om Inridning. Jag har båda filmerna hemma och när det är något jag funderar över så brukar jag se hur han gör och på så sätt få hjälp.=) (Kolla bland mina länkar för att hitta till Tommys hemsida)


Morgonens stallbesök var som alla andra morgnar. Bära en massa vatten och fodra kraftfoder. På väg hem så började det snöa. Nu när jag tittar ut så faller det stora vita flingor utanför fönstret. Mysigt!!! Hoppas det blir soligt och fint imorgon så man kan vara ute och njuta i det vackra vinterlandskapet!=)

/Johanna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 3 mars 2010 17:12


Hej hopp! Nu är jag här igen!   Har tråkigt och är inte alltför nöjd med min blogg som jag skriver i vanligtvis så jag var tvungen att prova här igen. Snurrigt det blir när man inte är van. Tog hundra år innan jag ens hade lyckats logga in!   ...

Av Johanna - 20 juli 2009 09:55

Jag kommer att blogga i http://johanna-faune.blogspot.com   Den bloggen har precis som denna begränsat utrymme för bilder och sen var den jobbiga att lägga in flera bilder i eller så var det jag som gjorde fel. Hur som så kommer jag använda min blogg...

Av Johanna - 20 juli 2009 04:30

Efter lite funderande så kom jag på att jag provar och gör en blogg på blogg.se. Har försökt med det förut men då var namnet upptaget och jag kom inte på nåt annat som jag ville ha just då.   Men nu har jag http://johannaofaune.blogg.se   Vet ännu in...

Av Johanna - 19 juli 2009 21:16

Jag vill använda mig av mer bilder så jag har gjort en ny blogg! Vet inte om jag tycker om den än. Lite svårare att jobba med, men jag provar några dagar så får jag se.   Ni hittar mig på http://johanna-faune.blogspot.com   /Johanna ...

Av Johanna - 19 juli 2009 10:41

Just nu är det uppehåll men för bara några minuter sen öste regnet ner! Det lär nog komma mer för det är riktigt mörkt! Appropå mörkt så trodde jag att jag var jätte duktig och vaknade tidigt, men jag hade inte ens kommit ur sängen när mitt alarm som...

Ovido - Quiz & Flashcards