Alla inlägg den 27 april 2009

Av Johanna - 27 april 2009 16:38

När människor lägger sig i saker som dom inte har med att göra exempelvis. Idag hade dom jag hyr boxplats av besök av länstyrelsen för i MARS kom det in en anonym anmälan om att vi missköter hästarna. I mars! Varför kommer dom nu?! Tänk om vi verkligen hade misskött hästarna och så kommer dom 1 månad efter anmälan! Hon var typ bara där och vände. Hennes kommentar var: Vad bra att ni inte har täcke på hästarna! Varför skulle vi ha det sa M. För det är ju faktiskt så och jag tror att jag har skrivit om det tidigare här på bloggen, eller i af har jag skrivit om det på min andra blogg: Man får inte enligt lag ha täcke på hästen om man verkligen inte behöver det. Jag har haft ett tunt regntäcke på Faune i vinter när det snöat eftersom han har problem med sin rygg och får inte bli blöt och kall. Hon hade inget att anmärka på så hon åkte igen.


Till saken hör att det har varit en del annat tjafs under vintern så det är antagligen någon granne eller liknande som gjort ett försök att sätta dit dom. Suck! Förstår inte vad man skulle kunna anmärka på. Hästarna har haft vatten och ensilagebal i hagen hela vintern! Kan ju helt klart säga att dom inte har svällt eller nåt annat! Dom har knappt rört sig för dom har stått med huvudena ner körda och bara mumsat hela dagarna! Det är en stor hage med omväxlande terräng som dom har att röra sig på!


/Johanna

Av Johanna - 27 april 2009 14:27

Idag har jag gått min första promenad i mina MBTskor. Tidigare har jag bara gått inomhus och en kort sväng upp till Mats föräldrar. Jag gick till grann byn. Ca 1½ km fram och tillbaka skulle jag tro. Helt slut! I hela kroppen! Börjar känna att magmusklerna börjar värka nu... Den korta rundan kändes som om jag skulle gått 1 mil eller kanske sprungit och gått 5 km.

Haha! Häftig känsla är det i alla fall att gå med dom! SUPER sköna!!!=)


Pratade med Tommy A i telefon på hemvägen. Undra om han hörde vad jag sa... Jag var anfådd och det blåste! Gick i ett ganska raskt tempo så det kan ju ha påverkat att jag blev så trött...

En granne som jag mötte granskade mina skor. Hennes kommentar blev: Jag ser att det gungar.=)


Angående samtalet med Tommy så flyttade jag Faunes resa till en vecka senare än planerat. Det har gjort att jag fått boka om flera rådgivningar..

Hoppas Fånis blir bra snart!<3


/Johanna

Av Johanna - 27 april 2009 09:34

Ja idag när jag bad honom trava så stapplade han fram i högervarv där han gick näst intill rent igår och i vänstervarv idag hoppade han på 3 ben. Han lyfte upp vänster framben. När han äter sitt kraftfoder så lyfter han också vänster framben, så det är helt klart i vänster fram det sitter. Men jag vet inte om det är i benet eller i bogen.

Han hade sin vanliga temp idag. Strax över 37 grader. Torkade rent alla skador och smörjde in dom på nytt sen fick han gå ut i hagen igen.

Men det märks att han har ont när han går. Inga öron framåt och så ser han lite ledsen ut. Inte så pigg och glad som han brukar.


/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards