Alla inlägg den 16 april 2009

Av Johanna - 16 april 2009 20:38

hihi nu har jag ridit!=) Men jag måste säga att det har inte varit nåt positivt för Fånis att stå i 12 dagar. Han hade tappat mycket men det är bara hoppas att det blir bättre nu när vi kommer igång igen.

Är lite osäker på om jag kanske ska ta ut Lina och behandla honom innan han åker.

Först kändes han som ett kylskåp men sen mjuknade han och gick riktigt bra. Men som vanligt så går han mycket på bogarna och jobbar dåligt med bakdelen.=( Jag måste lära mig hur jag ska rida för att han ska gå rätt. Vi skulle bara skritta idag men han gick så bra och jag märkte att han blev uttråkad så vi travade en massa istället. Det har torkat upp så bra i marken så vi kunde rida på hela ängen utan att halka eller göra spår.=) Vi travade i åttor, volter, rakt, serpentiner och alla möjliga vägar.=) Han är jätte rolig att rida när han är på sånt humör som han var idag.

Sen när vi skrittade hem så gick han helt avslappnat.=) Vid närmare eftertanke så hörde jag inget vatten som porlade i diket så det var nog det som gjorde det. Knasboll som älskar vatten men inte när det porlar (stavning?)...


/Johanna

Av Johanna - 16 april 2009 13:48

Igår och idag har jag verkligen känt att det är vår! Igår när vi åkte till Norrköping var det en massa traktorer ute och körde skit, plöjde, harvade och till och med sådde!=) Me like! Bonden inom mig i af.;)

Idag har jag kommit tillbaka till gården. Det som slog mig idag är hur mycket grönare allt har blivit redan, både gräsmattor och åkrar. Man kan till och med se att det börjar skifta i grönt i träden.=)


Igår kväll fick jag en förfrågan om att vara med på en styleafton i Åtvidaberg ikväll men det finns inte en chans att jag hinner. Tyvärr för det är alltid bra att träffa nya kvinnor.

Jag har inte varit hos Faune på över en vecka så jag måste till stallet och rida och fixa med honom.


Den fina asken och halsbandet som jag fick av Maria igår.=) 


 

/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards