Alla inlägg den 26 april 2009

Av Johanna - 26 april 2009 18:03

Hittade en lite skadad och halt häst i hagen.=( Inget allvarligt tror jag. Han har ingen päls på ett stort område på bringan, en liten kalfläck på vänster framben och ett lite blodigt sår precis under bakknät (haft ett sår där tidigare så antagligen har han bara slitit upp det). Tror att han fastnat i eller skavt mot vajrarna till en telefonstolpe. M hade nämligen hört hur det låtit därifrån och sen sett hästarna springa iväg och en kort stund tidigare hade hon sett Faune stå där. Han haltar inte i skritten när han går rakt fram. Tycker inte att jag ser nåt när han går på volt i skritt. Han travar i princip rent i höger varv men vill inte alls trava i vänstervarv. Det är på vänster sidan som skadorna är. Det värsta är solen och flugorna.=( Han kommer ju ha en kalfläck länge! Den var rätt röd redan nu. Har bett min svärmor köpa en Helosan sol imorgon. Nu är han insmörjd med pure lanolin (mirakelsalva). Den brukar läka sår på honom på en dag. Jättebra för att skydda från flugor!

Tråkigt är det i af eftersom det bara är en vecka tills han ska åka till Tommy och jag ligger redan efter i ridningen för min nacke värkt.=(

 Tempade honom, han hade 38,3 men jag brukar inte få upp tempen högre än max 37,5 i vanliga fall. Han fick ingen stelkramp sist han blev vaccinerad, men jag tror inte att det ska vara någon fara och när jag åkte så stod han och mumsade i ensilage och han drack när jag släppte ut honom. Bad M gå upp och kolla i hagen innan hon lägger sig. Ev kanske Mats och jag tar en sväng ikväll så jag kan tempa honom.


/Johanna

Av Johanna - 26 april 2009 11:15

Idag är en riktigt segdag. Det blev ganska sent igår kväll jag åkte hem strax innan midnatt och hamnade framför datorn i några timmar. Mats kom hem vid kl 2. Han ligger och sover nu. Jag sov till kl 9 men han gick ju till lagårn vid kl 05.30 imorse.

Det var riktigt trevligt igår, inte direkt några som jag brukar umgås med men det är ju bra att utöka sin umgängeskrets. Vi grillade, snackade och lyssnade på musik. Han vi var hos är väldigt musikintresserad... Vi var t o m iväg till hans verkstad för att hämta cdskivor som han ville spela för oss. Jag åkte hemåt innan han hade fått igång dom så jag vet inte alls vad det var för musik... Lite komiskt för han var gammal klasskamrat med Mats farbror. Jag skulle nog inte kunna sitta och prata med Mats farbror en hel kväll på samma sätt som jag kunde prata med han vi var hos. Ett stort bevis på att människor är väldigt olika!


Tänker åka till stallet ikväll efter middagen. Tänkte rida en längre sväng med mycket galopp så jag behöver några timmar på mig och jag kände att det blev för stressigt nu på fm eftersom jag sov länge och jag hinner inte på em innan jag ska börja laga middag... Så kvällen får det bli.=)


/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards