Alla inlägg den 7 april 2009

Av Johanna - 7 april 2009 18:52

Fick precis veta att en i klubbens häst är avlivad.

Han har antagligen stegrat i hagen och slagit över och det resulterade i muskel skador på flera ställen på vänster sida. Han har stått på smärtstillande i flera dagar i väntan på att han skulle bli så okej att kunna åka och röntga nacke, hals och rygg för att utesluta att nåt är brutet. Distriktsveterinären har varit ute flera gånger men ingen har vetat vad det var för fel, men idag åkte dom till en klinik och röntgade honom. Det visade sig att nacken var bruten!=( Stackars honom och stackars hans ägare! Han skulle precis skickas på inridning! Hon köpte honom för hon var tvungen att ta bort sin häst för nåt år sen pga pålagringar (tror jag det var). Den hästen vara bara 5-6 år gammal! Han köptes för hon hade varit tvungen att ta bort hästen hon hade innan. Så sen 05-06 så har hon fått ta bort 3 hästar pga skador. Den första hästen var visserligen ganska gammal, men vilken otur hon har med sina hästar!


Hemska tanke att nåt sånt skulle hända Faune!!! eller någon annan häst för den delen också!


/Johanna

Av Johanna - 7 april 2009 14:21

Idag blev det fotbad för andra framhoven. Idag var han lite mer rastlös... tyckte väl att det var skittråkigt att stå där i så många timmar 2 dagar i rad. Förstår han!

Jag satt i bilen med årets bokföring. Jag tycker det är så tråkigt att räkna ut kolumnerna så Debet och Kredit stämmer så jag skjuter alltid på det, men nu är det fixat.=) Jag blir så otroligt sur när det inte stämmer, men när jag sitter i bilen så kan jag ju inte skrika och vara sur som jag brukar vara hemma utan det har flytit på riktigt bra.=) I och med att det är så mycket siffror så är det lätt att blanda ihop eller missa någon och sen ska man försöka hitta vilken kolumn man räknade fel i.*boring* Jag som en gång i tiden ville blir revisor. Tack gode gud för att det var snabbt övergående. ;) Stackars arbetskollegor annars med mitt temperament och dåliga tålamod när det gäller sånt!!!


Solen skiner men jag har haft en massa pyssel inomhus, lite påskstädning eller vad jag ska kalla det för. Imorgon bär det av mot mitt andra hem och på torsdag till mitt RIKTIGA hem!=) haha blev det snurrigt???;) Jag har ju 3 hem: Här på gården, villan på fastlandet och det som jag älskar mest av allt ön!!!!


Hmm nu ringde Mats, måste ut och hjälpa honom att trycka på en knapp i lagårn i 20 minuter sa han.=(


/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards