Alla inlägg den 29 april 2009

Av Johanna - 29 april 2009 14:33

Det blir inte alltid som man planerar och ibland är man väldigt glad att man gör saker i tid och inte skjuter på det till sista sekunden. Så känner jag idag. Morgonen börjar med att min kompis C ringer och säger att hon ska till veterinären med sin hund. Till saken hör att hon ska på sin andra utbildningsdel idag, men hon kände att hon nog inte skulle hinna. Vi kom fram till att hon skulle ringa vår sales director och höra vad hon tyckte. Sagt och gjort, beslutet blev att vi skulle halvera C´s utbildningstid, så kl 17 börjar hennes utbildning. Det var lite tur i oturen att hennes hund blev dålig för jag fick göra en lite akututryckning och köra Mats till Kristdala för att hämta en ny traktor. Hans gick sönder idag och man kan inte göra vårbruk utan den traktorn så nu har vi fått en lånetraktor som motsvarar den.=) När man talar om trollen, nu kom han hem från Kristdala.

Så det är bara 20 minuter sen jag kom hem och hade allt gått som det var planerat så skulle jag varit på väg till Västervik när jag kom hem. Det hade alltså inte fungerat...

Jag är väldigt glad att jag gjorde min middag under tiden som jag åt frukost för jag hade inte hunnnit laga den nu och jag är glad att jag sminkade mig på fm, inget kul att känna sig stressad när man ska försöka få till en bra makeup. 

I och med att det blev senare lagt så hinner jag äta min tonfisksallad hemma istället för på C´s utbildning. Vi åker om ca 1 timme och jag har en hel del kvar att fixa med jag kände att jag var tvungen att bara pusta ut en sekund och det är det jag gör nu.:D


Jag mötte Mats ena klasskamrat som körde skit när jag åkte hem. Jag vinkade men jag trodde inte att han såg att det var jag. Mats hamnade bakom honom när han åkte hem, så han ringde till honom. B berättade då att han körde skit. Jag ser det sa Mats. Är det du din j*vel som ligger bakom blev svaret. Han berättade även att han mött mig så han måste helt klart ha sett att det var jag trots att jag hade "svärmors" bil. Hade inte haft en aning om att det var han om inte Mats sagt 20 minuter tidigare att han brukar köra skit där. B bor nämligen norr om Gamleby och det är nog närmare 8 mil bort kanske mer. Men han har en maskinstation så han åker ju en hel del. Hmmm det blev ett litet sidospår, inte alls vad jag tänkt skriva om...


Nähe nu måste jag äta, fixa hår, byta kläder och komma på vad jag ska säga på C´s utbildning. C ingår i mitt team så det är mitt jobb att utbilda henne tillsammans med vår sales director.


Faune var ganska pigg idag men fortfarande halt. Har bokat in så Lina kommer och behandlar honom på tisdag. Då blir jag fattig men det känns mycket bättre om hon känt igenom honom innan han åker.


/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards