Alla inlägg den 25 april 2009

Av Johanna - 25 april 2009 13:38

Igår blev det inget bloggande. Jag hann inte med. Var ute en sväng på internet på morgonen och fick iväg min order, inga betalnings problem då.=) Sen gick allt i ett.... Ridtur på morgonen.=) Sen hem och städa, duscha, diska, och göra chockladbollar. Strax efter kl 12.30 kom Karin hit och fikade. Vi satt ute, det var jätteskönt. Sen gick vi en promenad, 5 km på grusväg och skogsväg.*mysigt* Efter det var det dags att börja fixa inför grillpremiären.=) Åhhh vad gott det blev och mätt blev jag.

Sen åkte jag med Karin in till V-by. Snabbt till systemet och sen hem och städa och plocka iordning hemma hos Karin inför sexpartyt. Jag trodde ju inte att jag skulle uppskatta sexpartyt för det är inte riktigt min grej. Men det var superkul så det kan jag verkligen tänka mig att gå på igen.=) Jag hittade nåt bra till när jag jobbar. Jag jobbar ju i dräkt och när det är varmt och man går mycket med kjol så är det lätt att man får nästan som skavsår på låren eftersom dom nöter mot varandra. Karin hade ett glidmedel som är baserat på silikon, inte alls kladdigt efter att man smörjt på det. Så det köpte jag för att prova till mina ben.=) Det blev sent. Jag var inte hemma förens kl 1.


Idag har jag ridit. Vi har ridit på skogsvägen fram och tillbaka flera vändor både igår och idag. Samlad skritt, ökad skritt, trav och lugn galopp. Idag körde vi även en ökad galopp.=)

Provade min nya rasp från Börjes. Ångrar att jag köpte den därifrån, den var inte alls som min vanliga men samma pris. Den här tar mycket grövre så den var jobbig att jobba med.=( Tyvärr så har jag inte 200 kr till att köpa ytterligare en ny rasp så jag får stå ut...


Snart ska jag grilla igen.=) Idag får jag göra allt själv. Igår fick Karin stå och vända kött när jag sprang och kollade potatis, gjorde sås och sallad. Mats ska på återträff från högstadiet ikväll så han måste börja tidigt i lagårn så jag måste nog börja grilla senast kl. 15.30


Ev åker jag till V-by och grillar hemma hos en kompis mamma ikväll. Vi får se...


/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards