Alla inlägg den 17 april 2009

Av Johanna - 17 april 2009 19:38

Nu är jag precis inkommen från ytterligare en ridtur.=)

Vi har raceat i skogen! Åhh vad kul vi hade! Tårarna rann av farten!=) Vi red fram och tillbaka några vändor på vår korta runda. Sista vändan på tillbaka vägen gick det så fort att jag knappt fick stopp på honom. Vi slutade galoppera i nerförs backen men jag fick honom inte att sluta trava förens minst 100 meter senare. Riktigt het var han ett tag efteråt men sen kunde jag släppa ut honom på långa tyglar och skritta lugnt hem. Han behöver få busa lite ibland.=)


Idag har varit en riktigt bra dag. Som jag skrev tidigare så fick jag ju veta att jag slipper släpa med foder här ifrån när Faune åker till Tommy. Sen ringde jag till Börjes och frågade när mitt täcke skulle komma in, svaret blev onsdag eller torsdag nästa vecka. Det svaret fick jag ju när jag beställde för 3 veckor sen drygt! Jag satt med internet framme så då såg jag att det fanns ett annat täcke i lager som inte funnits tidigare. Samma sorts täcke men ett grått. Jag har ett mörkgrått sånt nu, men nu ändrade jag från blått till grått och får hem det nästa vecka.=) Och att det gråa är 148 kr billigare gör mig ingenting.;) Fick även ändra leveransadress så jag slipper åka till Valdemarsvik för att hämta det, där sparade jag 20 mil!=) Bra dag för en fattig person som mig. Tur att jag har en snäll mormor, annars hade det inte blivit några träningsveckor för Faune.


/Johanna

Av Johanna - 17 april 2009 12:03

över min duktiga häst! I alla fall är han duktig om jag jämför med hur det gick när jag började rida honom. Vi har ju båda utvecklats och lärt känna varandra framför allt.


Jag har inte fått nåt svar från Lina än, men jag känner att jag vill nog ha ut henne innan han åker så att det inte är nåt som är fel någonstans.


Vi jobbade i trav idag också och han går kanon fint! Jag är inte van vid att han svänger så lydigt och smidigt.=) Idag flyttade han bakdelen lite bättre än igår. Han hade även lyft ryggen så jag antar att hans "kroppsutseende" igår berodde på att han gått och slappat i hagen.


Nu ska jag snart åka till V-by och handla. Fick precis reda på att Tommy mfl använder i princip samma müsli som jag så det innebär att jag slipper ta med eget foder.=) Jag är väldigt petig med att det ska vara värmebehandlat foder.


/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards