Direktlänk till inlägg 27 april 2009

Ibland så blir man bara så trött...

Av Johanna - 27 april 2009 16:38

När människor lägger sig i saker som dom inte har med att göra exempelvis. Idag hade dom jag hyr boxplats av besök av länstyrelsen för i MARS kom det in en anonym anmälan om att vi missköter hästarna. I mars! Varför kommer dom nu?! Tänk om vi verkligen hade misskött hästarna och så kommer dom 1 månad efter anmälan! Hon var typ bara där och vände. Hennes kommentar var: Vad bra att ni inte har täcke på hästarna! Varför skulle vi ha det sa M. För det är ju faktiskt så och jag tror att jag har skrivit om det tidigare här på bloggen, eller i af har jag skrivit om det på min andra blogg: Man får inte enligt lag ha täcke på hästen om man verkligen inte behöver det. Jag har haft ett tunt regntäcke på Faune i vinter när det snöat eftersom han har problem med sin rygg och får inte bli blöt och kall. Hon hade inget att anmärka på så hon åkte igen.


Till saken hör att det har varit en del annat tjafs under vintern så det är antagligen någon granne eller liknande som gjort ett försök att sätta dit dom. Suck! Förstår inte vad man skulle kunna anmärka på. Hästarna har haft vatten och ensilagebal i hagen hela vintern! Kan ju helt klart säga att dom inte har svällt eller nåt annat! Dom har knappt rört sig för dom har stått med huvudena ner körda och bara mumsat hela dagarna! Det är en stor hage med omväxlande terräng som dom har att röra sig på!


/Johanna

 
 
Ingen bild

minternet

27 april 2009 17:59

Suck! Jag ogillar människor som slösar med resurser som behövs till djur som på riktigt blir misskötta!!! Men det där med täcke då???? Får man inte ens ha ett tunt bomullstäcke? Min fryser så han skakar på vintern och han hatar myggor och annan ohyra på sommaren så han har i stort sett alltid täcke.

 
Ingen bild

Johanna

27 april 2009 18:18

Om djurskyddsinspektören kommer ut så måste du ha en godkänd anledning till varför du har täcke på din häst. Alltså jag orkar inte borsta den är inte godkänt men dina skäl känns ju helt okej. I alla fall i min värld!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 3 mars 2010 17:12


Hej hopp! Nu är jag här igen!   Har tråkigt och är inte alltför nöjd med min blogg som jag skriver i vanligtvis så jag var tvungen att prova här igen. Snurrigt det blir när man inte är van. Tog hundra år innan jag ens hade lyckats logga in!   ...

Av Johanna - 20 juli 2009 09:55

Jag kommer att blogga i http://johanna-faune.blogspot.com   Den bloggen har precis som denna begränsat utrymme för bilder och sen var den jobbiga att lägga in flera bilder i eller så var det jag som gjorde fel. Hur som så kommer jag använda min blogg...

Av Johanna - 20 juli 2009 04:30

Efter lite funderande så kom jag på att jag provar och gör en blogg på blogg.se. Har försökt med det förut men då var namnet upptaget och jag kom inte på nåt annat som jag ville ha just då.   Men nu har jag http://johannaofaune.blogg.se   Vet ännu in...

Av Johanna - 19 juli 2009 21:16

Jag vill använda mig av mer bilder så jag har gjort en ny blogg! Vet inte om jag tycker om den än. Lite svårare att jobba med, men jag provar några dagar så får jag se.   Ni hittar mig på http://johanna-faune.blogspot.com   /Johanna ...

Av Johanna - 19 juli 2009 10:41

Just nu är det uppehåll men för bara några minuter sen öste regnet ner! Det lär nog komma mer för det är riktigt mörkt! Appropå mörkt så trodde jag att jag var jätte duktig och vaknade tidigt, men jag hade inte ens kommit ur sängen när mitt alarm som...

Ovido - Quiz & Flashcards