Alla inlägg den 29 juni 2009

Av Johanna - 29 juni 2009 20:33

Nu har jag varit och ridit min underbara häst!=) Han gick så bra. Vi red på en äng. Ibörjan så var han lite stressad i traven men sen lugnade han ner sig och gick riktigt fint! Sen tog vi galopper i båda varv. Riktigt nöjd med dom också.=) Sen tog vi trav igen... då var han stressad men jag gav mig inte förens han gick lugnt igen. Vi avslutade med en skrittur i skogen.

Han var ganska svettig så jag svampade av honom med vatten när vi kom tillbaka till stallet, sen gick vi mot hagen. När jag står och öppnar staketet så tycker jag att han låter väldigt mycket... Han brukar alltid beta men inte idag för när jag vänder mig om så ligger han ner och ska precis rulla upp på ryggen... Haha han blev jättesur när jag kom och förstörde hans rullning. Han bara låg och tittade på mig och var inte alls sugen på att resa sig.

Gissa vad han gjorde direkt när jag släppte honom i hagen...:D


/Johanna

Av Johanna - 29 juni 2009 11:36

Varmt, varmt och varmt har det varit på High Chaparral! Hela stället ligger ju på sand och det har blåst en hel del så sanden har yrt omkring. Min nytvättad bil glänser inte längre kan jag säga utan den är bra mycket dammigare än innan jag tvättade den.=(

Men vad roligt jag haft! Hela grejen att befinna sig på ett ställe med härliga människor med samma intresse är helt underbart!

I och med att det har varit så varmt så har jag inte orkat vara vid tävlingsplatsen hela tiden utan det har mest varit när det var ropingklasser. Lade ut bilder på FB igår... skrev att det var lite blandade bilder från HC men det var mest bara en massa ropingbilder.;) Jag är helt fast!!!=)

Tommy hade ingen super helg men man kan ju inte ligga på topp jämt! Bättre gick det för Olle som var riktigt vass i helgen!=) Catrine vann en jättefin sadel i Årets Roper. Hon träffade alla fem kasten! Jätte duktig!!!=)


För övrigt så träffade jag "Minternet" för första gången!=) Vi har ju bara haft kontakt på internet tidigare.

Jag umgicks ganska mycket med Carina och Hanna. På lördagkvällen så satt vi i trapperlägret framför en eld. Riktigt mysigt! Tror att det är nåt som verkligen passar Hanna.=)


Sammanfattat så har det varit en jätte rolig och bra helg med mycket sol. Att sova i bilen var så mycket bättre än att tälta!=)


/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards