Alla inlägg den 14 juni 2009

Av Johanna - 14 juni 2009 20:30

Så känns mitt liv just nu...


Jag läser bloggar, börjar skriva kommentarer men sen ångrar jag mig. Känner mig nog lite omotiverad. Är inte så motiverad att skriva här heller. Men jag har inte så mycket att göra därför blir det någon text här titt som tätt. Eller det finns nog massor att göra men jag gör ingenting... eller i alla fall väldigt lite.


Det blev soligt mitt på dagen!=) Så det blev till och med grillat till middag.=) Min härliga långtur på hästen som jag planerat att ha ikväll blev en 15 minuters ridtur på en äng bakom stallet för sen börjat regnet ösa ner. Nu har himlen spruckit upp igen och solen skiner.=)

Imorgon hoppas jag på bra väder så vi kan ta en lite längre skogstur.=) Imorgonkväll har jag en spaklass. Ska bli riktigt kul!=)


/Johanna

Av Johanna - 14 juni 2009 09:35

Igår var Mats och jag iväg och åt räkmackor på kvällen. Solen tittade fram när vi satt där och åt. Mats ville inte sitta ute, jag hade gärna suttit ute. När vi hade ätit klart så gick vi ner till vattnet en sväng. Jag njuter av blåsten och vattnet medans Mats klagar på att det är kallt! Hemlängtan till havet blir stor när jag står vid en sjö!

Mats har ju inte så mycket tid över men ibland på sommaren så brukar vi åka och "fika" någonstans och sedan åka en sväng med bilen. Kul att se vad som händer runt om i byarna och ibland passar vi på att kolla till djur som vi har på bete. Vi har sån tur att det nästan alltid är någon som bor i närheten som ser till dom åt oss dagligen. Annars skulle det vara ett heltids jobb bara att åka och kolla djur på dagarna! Vi har X antal beten och som längst är det 1,8 mil enkelresa så det skulle ta ganska lång tid och kosta mycket att behöva åka till alla dagligen.


/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards