Alla inlägg den 2 juni 2009

Av Johanna - 2 juni 2009 17:15

På förmiddagen så skulle jag rida men då sa Mats att dom skulle åka och försöka få tag på kon och kalven som dom försökte hämta igår så jag erbjöd mig att följa med. Igår sprang kalven så fort den såg en människa, idag såg vi inte ens till den. Han som bor där bete är hade sett den imorse, men när vi kom så hade den gått och lagt sig någonstans men vi hittade den inte. Får se om den kommer fram så vi kan hämta den ikväll eller imorgon. Efter det blev det lite trädgårdsarbete. Min trädgård består mest av ogräs, men nu ser i alla fall rabbatten okej ut.

Red en sväng på eftermiddagen. Nu går hästarna i den hagen där ängen som jag brukar rida på ligger. Trodde dom skulle följa med dit så jag var lite orolig för hur det skulle gå, men det var bara Danne som följde med en liten bit. Efter ridturen röjde jag bort gamla taggtrådsstaket. Fy vad tråkigt det är, men nödvändigt! Åskan gick under tiden som jag höll på med det.

Nu öser regnet ner.=( Fast det gör inget för det behövs regn.

Vi har inte börjat skörda än. Vi tillhör inte dom som skyndar oss med sånt. Annars är det mycket tävling mellan bönderna om vem som börjar först och vem som blir klar först. Lite larvigt måste jag säga.


Ikväll blir det lite telefonjobb. Har en del att följa upp och massor att boka. Har fått en utmaning att boka in 8 hudvårdsklasser nästa vecka och veckan därpå så jag har lite att jobba med om man säger så. Just nu har jag 1 inbokad med datum och tid och ytterligare 2 bokade men inte vilken tid och dag, bara att det blir på helgen v 24. Innebär att jag har 5 kvar!


/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards