Alla inlägg den 5 juni 2009

Av Johanna - 5 juni 2009 19:52

Nu är hela familjen hemma på ön, eller i alla fall så var alla här förut. Just nu är mamma och lillebror iväg till fastlandet och hämtar virke till vår uteplats så den blir färdig någon gång. Faune var så pass pigg att jag tog mod till mig att lämna honom. M har lovat att se till honom och tempa honom och så.

Pappa är hemma. Inget brutet som tur är men han har riktigt ont och måste gå på sjukgymnastik i 4 veckor för axeln får absolut inte stelna till.

Måste erkänna att jag tänker mycket på Faune men jag var förbi honom på vägen när jag åkte och han var precis som han var på morgonen så jag tror verkligen inte att det är nåt. Hoppas verkligen inte att det är nåt i alla fall!:S

Nacken är fortfarande pest. Min lillebror fick agera massör förut och det kommer han definitivt få göra när dom kommer tillbaka också. Bra att han en lillebror som är duktig på att massera och hemma har jag ju Mats. Han har fått lära sig, men han tycker det är så roligt när det gör ont så då tar han i ännu mer, så gör inte lillebror.

Nu ska jag se på talang.


/Johanna

Av Johanna - 5 juni 2009 09:45

Igår kväll sa jag till mig själv att vakna smärtfri idag, är jag det... Nej! Mår bläää!=(

Alarmet gick igång vid kl 7. Gick upp, fixade en macka och sen begav jag mig till stallet i regnet. Faune och dom andra gick längst bort i hagen på en äng och betade. Jag hatar stövlar så dom enda stövlarna jag äger är mina skogsstövlar och dom orkar jag inte klampa omkring i, så när det regnar då blir jag blöt om fötterna.=(

Vet inte vad jag ska säga om Faune idag.. han väljer gärna att gå i kanten av vägar även i hagen, så lite öm är han allt. Inga varma hovar, tempen var 37,6 både innan och efter våran ridtur. För en ridtur blev det. Pratade med min kompis igår som är hovvårdare, hon sa åt mig att rida honom. Han fungerar nästan precis som vanligt, lite lite öm men inte så att han stapplar fram utan han markerar ibland om han råkar trampa rakt på en sten.

Precis när jag hade ridit klart så ringer min telefon... det är min lillebror och jag svarar lite surt att jag är upptagen och att det regnar. Han ville bara fråga om mamma hade ringt mig. Nej det hade hon inte. Då har min pappa som har parkinson trillat omkull igår kväll vid kl 23 och vid kl 2 hade mamma ringt till min bror och sagt att dom skulle ta en ambulans intill sjukhuset. Fick nyligen en rapport om att dom röntgat hans arm men bilderna hade inte blivit bra så dom måste ta om dom. Jag var precis på väg att åka hem när min bror ringde men han tyckte jag kunde stanna här tills vi vet mer. Det är onödigt för mig att åka hem om pappa blir kvar på sjukhuset. Så vi får se om jag åker eller inte....

Nu ska jag ta några tabletter och gå och lägga mig för att se om nacken kan ge med sig.


/Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards